Публикация

Аделина Любенова: Аптеките ще оцелеят, само ако намерят своята уникалност

Рекламата е изчерпан маркетингов механизъм, твърди отговорният фармацевт на СТИНГ


Аптеката може да оцелее, само ако намери своята уникалност и се пребори за място в съзнанието на потребителя. Това заяви Аделина Любенова, отговорен фармацевт на СТИНГ на конференция с участието на 550 аптеки. 

По думите й рекламата е вече изчерпан маркетингов механизъм, защото има прекалено много информация. Човешкото съзнание не може да асимилира пълноценно целия поток от акции, пакети, промоции, с които го заливат в аптеката, а и от  ТВ екрана, обясни тя.

Решението в случая било аптеката да постигне своята уникалност на основата на прецизно маркетингово позициониране чрез използване на точни послания и брандове. Борете се за  вниманието на потребителя и не харчете пари за позиции, които не са влезли в съзнанието му, посъветва специалистката. 

Според Любенова модерният пазарен подход изисква фармацевтите да си направят карта на възприятията на потребителите. Това би им помогнало да се преборят за лоялността на клиентите, която е все по-трудно достижима в условията на увеличаваща се конкуренция. 

Това е втората стъпка след битката за диференциране в съзнанието на производителите, която е основната цел на стартиралия преди 3 г. проект "Виртуално обединение" на СТИНГ.  В него влизат 550 аптеки, които могат да се възползват от по-добри общи условия.

автор: Лиляна Филипова

Коментари

Мария  Стоянова
26 окт 2015 08:38

Много са и е трудно за повечето..

Аптеките ще оцелеят само ако в тази страна си спомним, че те са здравни заведения. Пише го в закона.