CredoWeb

Компания
01:00 / 15 Авг 2008
Левкоцити унищожават бактерии, като ги "обстрелват" с ДНК молекули

Изследователите Ханс-Уве Симон от Бернския университет и Джералд Глейч от университета в Юта установили, че един от видовете левкоцити – гранулоцитите, унищожава попадналите в организма бактерии, като ги „обстрелва” с ДНК-молекули, съобщава списание Nature Medicine...

Досега беше известно, че гранулоцитите, които представляват 1 до 3 процента от белите кръвни клетки, са част от защитната система на организма срещу бактериите. Точната им роля в имунната система обаче не беше известна.
Предстои да бъде изяснено какъв е механизмът на изхвърляне на ДНК от клетките.

„Това е удивително – молекула ДНК се изстрелва от клетката за по-малко от секунда.” – коментира проф. Глейч.

При появата на инфекция бързо изхвърлената ДНК, заедно със своеобразни белтъчни гранули, оформя мрежа, която „залавя” и убива бактериите.

Ако сте медицинско лице и желаете и Вие да публикувате статия, можете да го направите, като се регистрирате тук