Публикация

Пациенти ще могат да подават сигнали или да благодарят на лекари в специална платформа

Хората най-често се оплакват от грубо отношение от страна на лекари


Националната пациентска организация (НПО) стартира онлайн платформа за пациентска удовлетвореност „Здравен отзив" - www.zdravenotziv.bg.

Основната задача е да се улесни диалогът на пациентите със здравните институции. Порталът дава възможност за подаване на сигнали онлайн. От организацията целят да спомогнат за изработването на обективна оценка на удовлетвореността на пациентите, както и за подобряване качеството на здравеопазването у нас.

„За България няколко са институциите, които имат отношение към здравеопазването, но често хората не знаят към кого да насочат сигнала си, ако имат оплакване“, обясни д-р Станимир Хасърджиев, председател на НПО, пред радио София.

По думите му платформата ще бъде полезна и за работещите в институциите. 

Освен сигнали за нередности, хората ще имат възможност чрез портала да изкажат и своята благодарност към лекарите. При постъпване на даден пациентски сигнал той ще бъде пренасочван по компетентност към съответната институция. В платформата личните данни няма да бъдат публикувани, видими ще са резултатите от проверките.

„Надяваме се хората да се възползват от тази възможност. Това ще повиши доверието в системата и в институциите въобще“, отбеляза д-р Хасърджиев.

По думите му в последните години хората все по-често търсят правата си, а институциите извършват проверки и отговарят на подадените сигнали в срок. „Трябва да се работи системата да бъде по-добра, по-дружелюбна към гражданите. Доверието в момента е сринато“, каза още д-р Хасърджиев. 

Той допълни, че най-честите сигнали и оплаквания са за грубо отношение от страна на лекари. 

Коментари