Публикация
В помощ на практиката - Характеристики на комуникацията в контекста на болничното заведение - предизвикателства и перспективи
Ивайла Георгиева - клиничен психолог в СБАЛДОХЗ-София ЕООД
КОМУНИКАЦИЯТА МЕЖДУ ЛЕКАР И ПАЦИЕНТ
Комуникацията и отношенията между пациента и лекаря са определени предимно от :- социалната стабилност ;
- стандарт на живот ;
- равнището
на медицински грижи и спазване на
гражданските права - трябва
да се има предвид, че в различни общества, периоди и култури различни ценности
(обществени ценности) могат да поставят различни приоритети, например за
последните 30 години в медицинската грижа на Запад силно се набляга на
автономността на пациента да взима решения.
→ Комуникацията е активен и двустранен процес ;
→ Винаги съдържа два компонента :
1. Информационен ;
2. Интеракционен: вербално и невербално реагиране ;
• Съдържание на комуникацията лекар ↔ пациент ;• Метакомуникация
• Информацията по същество е соматичното или психическо страданието на пациента
Цялата презентация може да видите в прикачения файл.
Прикачени файлове
Hotel Vitocha - I.Georgieva.pdf
Коментари