SafeValue must use [property]=binding:  (see http://g.co/ng/security#xss)

Как да „научим“ мозъка да поема повече информация?

Отворена дискусия
242
Участници
9
Коментари
242
Участници
9
Коментари

Коментари

22 ное 2017 22:12
Tatyana Borisova
22 ное 2017 22:12

Здравейте! Темата е изключително интересна и се радвам, че имам възможност да задам въпросите си. Най-напред: въпреки че донякъде се опира до индивидуалност кои са най-благоприятните часове на деня за заучаване на количество информация и съответно - за нейното максимално възпроизвеждане в писмена форма? Влияе ли кафето върху концентрацията и паметта, а натуралният шоколад? Какъв според Вас е най-ефективният начин за преговаряне на вече заучена информация и на какви периоди от време трябва да се прави то?

Здравейте!
Имам няколко въпроса.
1. На какво се дължи това че човешкият мозък запаметява по-лесно неща, които сме видели...например от картина или видео? А по-трудно неща, прочетени или чути сякаш помним по-трудно?
2. При воденето на записки, помним ли по-добре отколкото ако само слушаме лектора? Т.е. писането на това, което трябва да запомним помага ли?
3. Има ли някаква връзка между запаметяването и условните рефлекси? Възможно ли е след възприемането на някаква информация тя да бъде отключена като условен рефлекс от нещо?
Благодаря!

Здравейте, 

1. Начините на заучаване варират, както на база система на обучение, така и на база индивидуални фактори, така и на самия вид информация която трябва да бъде научена. В зависимост от израстването и първите години на обучение е възможно да бъде стимулирани развитието на аудио-визуалната памет (в момента обучението в детски градини и "предучилищно" обучение се осланя на тези учения), което обаче се променя при израстването. 
За спомагане на учене и запомняне има малко универсални методи: Основния акт е повторението - многократно прочитане, слушане или гледане на поднесената информация. 
2. Записките са метод на повтаряне който би спомогнал заучаването - слухова информация да бъде повторена чрез акта на писане и прочитане.  Отново наблягам че ползата от този метод на заучаване е индивидуална.
3. "Условен рефлекс" е остарял и отчасти неточен термин когато става дума за човешки същества.  Ако се вземе в предвид определението на Павлов (учения въвел термина) - "рефлекси, придобити по време на индивидуалното развитие, изградени под влияние на средата", тогава самия акт на учене, както и самия акт на припомняне е условен рефлекс

5 яну 2018 11:30

Чувала съм, че ако слушането само на аудиозаписи не е ефективен начин на учене, трябва задължително мозъкът да има и зрително възприятие на текст. Вярно ли е това? И бързото четене което напоследък много се говори за него полезно ли е за доброто помнене? 

14 ное 2017 17:45
Лилия Благоева
14 ное 2017 17:45

Здравейте и поздрави за интересната тема. Чела съм в различни книги за личностно развитие, че ученето непосредствено преди лягане и веднага след събуждане дава много добри резултати. Интересува ме дали това е така и има ли някакви научни доказателства в тази посока. Благодаря!

Има клинични изпитвания, вкл. в Харвард, които доказват, че заучаването на нова информация 1-2 часа преди сън, е по-ефективно.

Здравейте. Отдавна се интересувам от Сугестопедията като един забавен начин за учене на чужди езици и се надявам специалистите тук да кажат своето мнение.