Участници

Мнения

SafeValue must use [property]=binding: 94ee0635ec21f199462d192e51727550 (see http://g.co/ng/security#xss)

Кръгла маса: Националният план за контрол на рака - мисията възможна

Участници

Мнения

2c4c808f4de0089850b064be0947bc1a

Описание

На 25 ноември (четвъртък) от 15 ч. лекари, български и европейски депутати, експерти от институциите в здравеопазването, водещи европейски антиракови организации, представители на фармацевтичната индустрия и пациентски сдружения се събират на кръгла маса под надслов "Националният план за контрол на рака -  Мисията възможна".

 

Събитието е кулминацията на кампания, целяща създаване и имплементиране на Национален раков план у нас
 

Целта е всички участници да се обединят около виждането за спешна необходимост от такъв документ,  като се стъпи на европейските рамки и решения в тази посока. По време на събитието ще се представят изводите от специализираната виртуална дискусия, проведена в CredoWeb за онколози, специалисти по образна диагностика, пулмолози, хематолози, патолози и ОПЛ. Ще се чуе гледната точка на БЛС, БФС, МЗ, НЗОК, Националния съвет по цени и реимбурсиране, народни представители, фармацевтичната индустрия, пациентите.

 

Водещи европейски организации с дългогодишен опит в борбата с рака, евродепутати ще споделят опит и резултатите от имплементирането на комплексни антиракови планове в други държави от ЕС. 

 

Модератор на събитието е водещият пулмолог и народен представител д-р Александър Симидчиев.

 

Акцентите в програмата:

 

Ролята на НЗОК в осигуряване на лечението на онкологичните заболявания - проф. Петко Салчев, управител на НЗОК;

 

Визията на Националния план за цени и реибурсиране за подобряване на онкотерапията - проф. Николай Данчев, председател на НСЦРБ;

 

Националният план за контрол на рака – приоритет на МЗ - д-р Тома Томов, зам.-министър на здравеопазването в служебното правителство;

 

Прилагане на Европейския план за контрол на рака в български условия - Д-р Антоанета Томова, Началник на отделение по медицинска онкология в КОЦ-Пловдив;

 

Защо COVID-19 направи Национален за контрол на план още по-спешен? - Д-р Александър Симидчиев - пулмолог, Началник на функционалното отделение към МИ на МВР;

 

Ролята на Националния раков регистър при създаването на Национален план за контрол на рака - Проф. Здравка Валерианова, онколог;

 

Основни характеристики на Европейския план за борба с рака, управлението му и действия по програмата EU4HealthМатиас Шупе, тийм лидер на Европейския план за борба с рака;

 

Виждания на европейската антиракова общност относно европейския план за борба с рака - Мати Аапро, президент на Европейската ракова организация;

 

Рационално планиране за борбата с рака: предпоставка за успех - Д-р  Андреас Улрих от Европейското общество по онкогинекология;

 

Ролята на националните планове като ключов елемент от контрола и управлението на ракаПроф. Тит Албрехт, координатор „Съвместни действия” на Европейската ракова организация за ЕС;

 

Ролята на общопрактикуващите лекари при контрола на рака. Неизползвани ресурсиПиер Джорджо Натали, ген. секретар  на Средиземноморската  работна група за рак;

 

Действия по Европейския план за борба с рака и NextGen EU - Петър Витанов, евродепутат, Прогресивен алианс на социалистите и демократи;

 

Ключови елементи на Националния раков план през призмата  на младежките посланици на Европейския код за борба с ракаКрасимира  Зайкова, младежки посланик на България в Европейския код за контрол на рака;

 

Ролята на фармацевтичната индустрия като партньор на институциите и пациентските организации за  работеща лекарствена политика - Габриеле Гром и Джордж Заки, МSD; 

 

Онкологичната помощ в България –  Ползите от Национален план за контрол на рака - Деян Денев,   директор на ARPharM;

 

Подобряване на управлението на онкологичната грижа през призмата на БЛС - Д-р Росен Айков, член на УС на БЛС, направление онкология;

 

Ролята на фармацевта за по-пълноценно  придържането към онкотерапията - Проф. Асена Сербезова, председател на БФС;

 

Необходимост от национален скрининг и стандартизирана диагностика при пациентите с рак - Нана Гладуиш – Една от осем;

 

Необходими услуги за онкоболните в допълнение към медицинските грижи - Евгения Александрова - Асоциация на пациентите с онкологични заболявания;

 

Ранната профилактика, информация и превенция сред  деца и родители при заболявания, свързани с HPV - Пламена Николова, Национална мрежа за децата;

 

Ролята на НПО в борбата срещу рака на маточната шийка в КосовоВлориан Моликаж,  Движение за майките и децата, Косово

 

Очакваме Ви! Станете част от събитието!

Трябва да се вземат решения днес, за да няма пандемия от рак утре. Това заяви в изказването си Деян Денев, директор на ArPharM, по време на експертна кръгла маса под надслов "Националният план за контрол на рака - мисията възможна". По Националния план за контрол на рака се работи от много години, но сега вече не става въпрос за национална, а за европейска политика.Ако не се вземат решителни мерки сега, случаите на рак в ЕС до 2035 година ще се увеличат с 24%, което ще направи направи онкологичните заболявания водеща причина за смърт.

avatar
д-р Иван Руменов Димитров

Акушерство и гинекология

29 ное 2021 12:31

Поредната помпозна кръгла маса с наши и чужди светила,подкрепени с известни ни отдавна хубави таблици и чуждестранни упътвания,вместо с представители от предния фронт,където е истинската работа!Този път с цел "ПЛАН"...План без налични и мотивирани изпълнители е безсмислен.По света профилактиката на рака е основно вменена на личните лекари и специалисти от извънболнични практики,но те са добре мотивирани финансово и подкрепени от здравни помощници(в някои страни пращат дори покани на пациента...).В нашата специалност напр. основно те трябва да пропагандират прилагането на ваксината срещу човешки папилома вирус,която е истинската профилактика на рака на маточната шийка! На тази маса ЗНАЕТЕ ЛИ ЧЕ: -за таканаречените специалисти по здравни грижи -сестри и акушерки,работещи при личния лекар или при специалист касата не плаща нищо.А те имат важни функции при организирането на прегледите... -касата работи с безумни лимити,ограничаващи драстично нормалната дейност-напр. в моята практика поема само 7 броя колпоскопии +/- биопсии за тримесечие!!!През третия месец от всяко тримесечие няма лимит за цитонамазки... -сме единствената страна, в която прегледите на бременните и профилактичните гинекологични прегледи се правят само от специалистите или за смешни пари по каса или платено... -цитолози и хистолози са изчезващ вид,особено по здравна каса... -идеите за пари отвън за скрининг ,като в социализма, ще доведат само до разделяне на едни пари за наши хора по веригата,вкл. странни НПО-та,комитети и консултанти... Съжалявам,ако засягам доста хора с позиции,но далеч от практиката...

avatar
доц. Влади Василев Манев, дм

Клинична имунология

29 ное 2021 13:05

Уважаеми Д-р- Симдчиев , Благодаря за въможността да участвам като слушател да задавам въроси по Националния план за контрол на рака .Идеята и инициативата както писах е чудесна, заслужава адмирации за предложения и за мерки освен за подобряване  по точка №5. Управленски решения за борба с рака. Ползвахме се от предоставеното ни право да задаваме въпроси и да правим предложения по точка №5.”Управленските решения за борба с рака „ За сега нямаме отговор. Осъзнавам,че отговорът им не е лесен.   Би било правилно да е предмет на мултидисциплинарно обсъждане в парламента в присъствието на автора им. Поради това ще дам свой анализ сега и ще поставя някои от горещите въпросите и предложения.-   Едно от възможните обяснения, че проблемите свързани с иновативното развитие на медицинската наука и практика у нас се решават по правило от партийни позиции, не от националните интереси .За това не присъстват и участват специалисти с иновативно мислене.Такова е доказуемо в цивилизования свят ,единствено с регистриран световен приоритет с патенти за изобретения..Тези специалисти изстрадано с десетилетия познават безизходния лабиринт,в който е поставена медицинската наука у нас. Поради това сме на последно място сред страните членки на ЕС   Намираме се още в този безизходен лабиринт без още никаква надежда за промяна.   В обсъждането на кръглата маса се чуха някои плахи предложения за”Управленски решения за борба с рака”. Голямата опасност ,която следва да се имам предвид  и следва да се пазим е казал поетът Стефан Цанев :                                                                                                                         „                                  И С Т И Н А Т А МОЖЕ В ДУМИ ДА СЕ УДАВИ !   Преди месеци /1/2 година /сме публикували предлложенията ни за „Национален антираков план „ в Kredo web , входиран до Министъра за здравеопазването.д-р Стойчо Кацаров.Няма отговор.      доц. Влади Василев Манев, дм създаде публикация 21 юни 2021г   Предложения за Националния антираков план.   https://www.credoweb.bg/publication/128391/predlozheniya-za-natsionalniya-antirakov-plan   2.ЗАЩО БЪЛГАРИЯ Е НА ПОСЛЕДНО МЯСТО ПО МЕДИЦИНСКИ НАУКИ И ИНОВАЦИИ СРЕД СТРАНИТЕ ЧЛЕНКИ НА ЕС ?  https://www.credoweb.bg/publication/127321/zashto-balgariya-e-na-posledno-myasto-po-meditsinski-nauki-i-inovatsii-sred-stranite-chlenki-na-es   Доц.Влади Манев–клиничен имунолог,председател на програмен консултативен съвет по имунотерапия и имунопрофилактика на рака /www.immuno-bg.org / носител на приза „Изобретател на 2016 „ с три признати патента за имунотерапия на рака .   Кои са нерешаваните с десетилетия глобални за държавата ни проблеми, които са непреодолима преграда  повече от три десетилетия за да може да има в България условия прогрес на медицинската наука и практика в областта на имунотерапията и имунопрофилактиката на рака в частност Т-клетъчната имунотерапия на рака .Това е доказано в света приоритетно стратегическо направление  не само за рака, но и за Ковид-19 и др.   Глобалните нерешавани с десетилетия проблеми  у нас са решени отдавна в иновативно развититне държави за това те са и развити .Ние не предлагаме измислени от нас нови за света неща ,а само такива ,които са доказали във времето необходимостта си ,за да има държавата иновативен прогрес в медицината. Тук е мястото за становището на Комисаря по здравеопазване на ЕС ,че в борбата с рака всяка държава може и е длъжна да даде своя принос и ,че ако до 10 години нещата с борбата с рака не претърпят коренен прелом,то болните в страните членки на ЕС ще станат толкова много ,че ще станат решаващ фактор за сриване на икономиките и на най-развитите държави.   ПРЕДЛАГАМЕ СЛЕД ИЗБОРИТЕ ЗАКОНОДАТЕЛЯТ ДА ДЕФИНИРА:       1.Кои са стратегически важни за здравеопазването направления. Предлагаме това да са по дефиниция, медицински направления с най-голяма смъртност и застрашаващи националната сигурност.                                                                                   1.1.Парламентът да гласува бюджет на Министерството на здравеопазването за иновативно развитие на медицинската наука и практика в частта :” Т-клетъчна имунотерапия и имунопрофилактика на рака „   1.2.Държавата по закон следва да има правото и задължението при признат патент за изобретение в стратегическо важно за държавата направление в медицината да придобива интелектуалната собственост, като изкупува признатия патент за изобретение и инвестира за неговото внедряване. Нормативно следва да се осигури прилагане на нормативната практика на една от водещата в иновациите страна /Германия / в страните членки на ЕС , а именно :                                          1.3.При придобиване от държавата на интелектуална собственост върху признат патент за изобретение в стратегически важни за държавата направления и при успешно внедряване,държавата като законов собственик възвръща многократно вложените средства за внедряване. като продава лицензии от патента./Германия /                 2.Разкриване в МЗ на сектор или отдел за „Иновативно развитие на медицината и внедряване на признати патенти за изобретения в стратегически важни за държавата направления на медицината .” В състав : специалист по патентно право и лекар изобретател , патентопритежател с минимум три признати патента за изобретения.    2.1. Нормативно да се гласуват правомощия на МЗ да възлага и финансира иновативни проекти предложени от академични структури,от частни лечебни заведения, нестопански здравни организации и частни физически лица,хабилитирани с висше медицинско образование, когато предложените проекти са тематично по изброените стратегически важни за държавата направления.                                         2.2.Разкриване на специализирана иновативна медицинска структура за правене на иновативна медицина/ „Национален Център за Т-клетъчна имунотерапия и имунопрофилактика на рака „.            2.3..Държавна политика за създаване, мотивиране,протектиране и опазване за държавата на иновативно мислещи лекари,молекулярни и клетъчни биолози, доказали рецидивиращо иновативно мислене, изпреварващо времето, практиката, структурите и нормативите при признати най-малко три патента за изобретения в стратегически важни за държавата направления .                                                                            3.За период от 4-ри години до внедряване на патента за изобретение в стратегически важно за държавата направление в този период държавата осигурява на патентопритежателя законов статут на „Комисар по темата или направлението”. Този статут дава правомощия на патентопритежателя за пълна и безусловна подкрепа от държавата за реализиране работата по етапите на внедряване.                                      3.1. МЗ следва да получи нормативно права като се гласува целеви бюджет да възлага и осигурява необходимите условия за извършване спешни проучвания по предложен и внесен научно аргументиран проект за намаляване смъртността при болни с Ковид-19, за профилактиране страничните явления и късните усложнения.Проектът изисква апаратурно отстраняване факторите,които доказано убиват или водят до късни усложнения.                                                                                              3.2.Създаване у нас на поне 3/три /Центъра за интензивна апаратурна пурификация/подобно на хемодиализните центрове/ за тежко болни с Ковид-19 за профилактиране и намаляване страничните усложнения и смъртността .   Очакваме Вашата покана за личен делови разговор . С Уважение Доц.Влади Манев–клиничен имунолог,председател на програмен консултативен съвет по имунотерапия и имунопрофилактика на рака /www.immuno-bg.org / носител на приза „Изобретател на 2016 „ с три признати патента за имунотерапия

Необходимо е да създадем Национален план за контрол на рака и да го следваме стриктно. Това заяви в изказването си д-р Росен Айков, член на УС на БЛС и специалист от КОЦ Враца, по време на експертна кръгла маса под надслов "Националният план за контрол на рака - мисията възможна". В момента живеем в условия на пандеми, но пандемията от COVID-19 не се различава от пандемията при раковите заболявания, която отдавна е факт. Онкологичните болести са едно от най-големите предизвикателства и пред медицинската общност, и пред обществото ЕС и в частност – в България.

avatar
доц. Влади Василев Манев, дм

Клинична имунология

29 ное 2021 13:07

Уважаеми Д-р- Симдчиев , Благодаря за въможността да участвам като слушател да задавам въроси по Националния план за контрол на рака .Идеята и инициативата както писах е чудесна, заслужава адмирации за предложения и за мерки освен за подобряване  по точка №5. Управленски решения за борба с рака. Ползвахме се от предоставеното ни право да задаваме въпроси и да правим предложения по точка №5.”Управленските решения за борба с рака „ За сега нямаме отговор. Осъзнавам,че отговорът им не е лесен.   Би било правилно да е предмет на мултидисциплинарно обсъждане в парламента в присъствието на автора им. Поради това ще дам свой анализ сега и ще поставя някои от горещите въпросите и предложения.-   Едно от възможните обяснения, че проблемите свързани с иновативното развитие на медицинската наука и практика у нас се решават по правило от партийни позиции, не от националните интереси .За това не присъстват и участват специалисти с иновативно мислене.Такова е доказуемо в цивилизования свят ,единствено с регистриран световен приоритет с патенти за изобретения..Тези специалисти изстрадано с десетилетия познават безизходния лабиринт,в който е поставена медицинската наука у нас. Поради това сме на последно място сред страните членки на ЕС   Намираме се още в този безизходен лабиринт без още никаква надежда за промяна.   В обсъждането на кръглата маса се чуха някои плахи предложения за”Управленски решения за борба с рака”. Голямата опасност ,която следва да се имам предвид  и следва да се пазим е казал поетът Стефан Цанев :                                                                                                                         „                                  И С Т И Н А Т А МОЖЕ В ДУМИ ДА СЕ УДАВИ !   Преди месеци /1/2 година /сме публикували предлложенията ни за „Национален антираков план „ в Kredo web , входиран до Министъра за здравеопазването.д-р Стойчо Кацаров.Няма отговор.     доц. Влади Василев Манев, дм създаде публикация 21 юни 2021г   Предложения за Националния антираков план.   https://www.credoweb.bg/publication/128391/predlozheniya-za-natsionalniya-antirakov-plan   2.ЗАЩО БЪЛГАРИЯ Е НА ПОСЛЕДНО МЯСТО ПО МЕДИЦИНСКИ НАУКИ И ИНОВАЦИИ СРЕД СТРАНИТЕ ЧЛЕНКИ НА ЕС ?  https://www.credoweb.bg/publication/127321/zashto-balgariya-e-na-posledno-myasto-po-meditsinski-nauki-i-inovatsii-sred-stranite-chlenki-na-es   Доц.Влади Манев–клиничен имунолог,председател на програмен консултативен съвет по имунотерапия и имунопрофилактика на рака /www.immuno-bg.org / носител на приза „Изобретател на 2016 „ с три признати патента за имунотерапия на рака .   Кои са нерешаваните с десетилетия глобални за държавата ни проблеми, които са непреодолима преграда повече от три десетилетия за да може да има в България условия прогрес на медицинската наука и практика в областта на имунотерапията и имунопрофилактиката на рака в частност Т-клетъчната имунотерапия на рака .Това е доказано в света приоритетно стратегическо направление не само за рака, но и за Ковид-19 и др.   Глобалните нерешавани с десетилетия проблеми у нас са решени отдавна в иновативно развититне държави за това те са и развити .Ние не предлагаме измислени от нас нови за света неща ,а само такива ,които са доказали във времето необходимостта си ,за да има държавата иновативен прогрес в медицината. Тук е мястото за становището на Комисаря по здравеопазване на ЕС ,че в борбата с рака всяка държава може и е длъжна да даде своя принос и ,че ако до 10 години нещата с борбата с рака не претърпят коренен прелом,то болните в страните членки на ЕС ще станат толкова много ,че ще станат решаващ фактор за сриване на икономиките и на най-развитите държави.   ПРЕДЛАГАМЕ СЛЕД ИЗБОРИТЕ ЗАКОНОДАТЕЛЯТ ДА ДЕФИНИРА:       1.Кои са стратегически важни за здравеопазването направления. Предлагаме това да са по дефиниция, медицински направления с най-голяма смъртност и застрашаващи националната сигурност.                                                                                  1.1.Парламентът да гласува бюджет на Министерството на здравеопазването за иновативно развитие на медицинската наука и практика в частта :” Т-клетъчна имунотерапия и имунопрофилактика на рака „   1.2.Държавата по закон следва да има правото и задължението при признат патент за изобретение в стратегическо важно за държавата направление в медицината да придобива интелектуалната собственост, като изкупува признатия патент за изобретение и инвестира за неговото внедряване. Нормативно следва да се осигури прилагане на нормативната практика на една от водещата в иновациите страна /Германия / в страните членки на ЕС , а именно :                                         1.3.При придобиване от държавата на интелектуална собственост върху признат патент за изобретение в стратегически важни за държавата направления и при успешно внедряване,държавата като законов собственик възвръща многократно вложените средства за внедряване. като продава лицензии от патента./Германия /                2.Разкриване в МЗ на сектор или отдел за „Иновативно развитие на медицината и внедряване на признати патенти за изобретения в стратегически важни за държавата направления на медицината .” В състав : специалист по патентно право и лекар изобретател , патентопритежател с минимум три признати патента за изобретения.   2.1. Нормативно да се гласуват правомощия на МЗ да възлага и финансира иновативни проекти предложени от академични структури,от частни лечебни заведения, нестопански здравни организации и частни физически лица,хабилитирани с висше медицинско образование, когато предложените проекти са тематично по изброените стратегически важни за държавата направления.                                         2.2.Разкриване на специализирана иновативна медицинска структура за правене на иновативна медицина/ „Национален Център за Т-клетъчна имунотерапия и имунопрофилактика на рака „.           2.3..Държавна политика за създаване, мотивиране,протектиране и опазване за държавата на иновативно мислещи лекари,молекулярни и клетъчни биолози, доказали рецидивиращо иновативно мислене, изпреварващо времето, практиката, структурите и нормативите при признати най-малко три патента за изобретения в стратегически важни за държавата направления .                                                                           3.За период от 4-ри години до внедряване на патента за изобретение в стратегически важно за държавата направление в този период държавата осигурява на патентопритежателя законов статут на „Комисар по темата или направлението”. Този статут дава правомощия на патентопритежателя за пълна и безусловна подкрепа от държавата за реализиране работата по етапите на внедряване.                                     3.1. МЗ следва да получи нормативно права като се гласува целеви бюджет да възлага и осигурява необходимите условия за извършване спешни проучвания по предложен и внесен научно аргументиран проект за намаляване смъртността при болни с Ковид-19, за профилактиране страничните явления и късните усложнения.Проектът изисква апаратурно отстраняване факторите,които доказано убиват или водят до късни усложнения.                                                                                             3.2.Създаване у нас на поне 3/три /Центъра за интензивна апаратурна пурификация/подобно на хемодиализните центрове/ за тежко болни с Ковид-19 за профилактиране и намаляване страничните усложнения и смъртността .   Очакваме Вашата покана за личен делови разговор . С Уважение Доц.Влади Манев–клиничен имунолог,председател на програмен консултативен съвет по имунотерапия и имунопрофилактика на рака /www.immuno-bg.org / носител на приза „Изобретател на 2016 „ с три признати патента за имунотерапия

avatar