Джеймисън Селен 100mcg 100капсули
20%
8.78 лева
10.98 лева

Селенът е мощен антиоксидант, който защитава тялото от увреждане на тъканите и подкрепя нормалната функиця на сърдечно-съдовата система, белия дроб, простата и дебелото черво. Подпомага поддържането на здрава имунна система и е важен за функцията на щитовидната жлеза.

Противовъзпалителните му свойства намаляват симптомите на артрит, лупус, псориазис и екзема, също така защитават от катаракта и макулна дегенерация. Селенът може да намали честотата и тежестта на херпес и херпес зостер.

Селенът на Джеймисън е формулиран от естествени източници и е тестван фармацевтично, за да гарантира пълна ефикасност и абсолютна клинична чистота.

Активни съставки:

Селен 100mcg

Помощни вещества: целулоза, растителен магнезиев стеарат, дикалциев фосфат, модифицирана целулозна гума.

Дозировка:

Възрастни: по 1 таблетка 2 пъти дневно по време на хранене.

Предупреждения:

Глюкокортикостероидите ( противовъзпалителните лекарства съдържащи кортизол) и анти-епилептичните лекарства могат да намалят усвояването на селен в организма.

Консултирайте се с лекар, ако в миналото сте имали немеланомен рак на кожата.

Не превишавайте препоръчваната дневна доза. Дози по-големи от 400mcg дневно могат да доведат до косопад, чупливост на ноктите, сърбеж, гадене, дъх на чесън, умора, раздразнителност, депресия и тревожност.


 

Селенът е важен минерал с антиоксидантни свойства, който може да забави стареенето, причинено от свободните радикали. Червените кръвни телца, бъбреците, черния дроб, далака, мускулите, ноктите, косата и зъбния емайл съдържат значителни количества селен. Хранителните източници на селен включват: морска храна, пилешко месо, пълнозърнести храни, ядки, чесън и лук. Въпреки това, обаче общото съдържание на селен в хранителните продукти варира, в зависимост от нивото на селен, съдържащо се в почвата.

Хората, които живеят в райони с ниско съдържание на селен в почвата могат да бъдат изложени на риск от развитие на дефицит за този минерал. Препоръчителната дневна доза селен е 55mcg за жените и 70mcg за мъжете, въпреки, че защитните ефекти  от приложението на селен са наблюдавани при прием между 100-400mcg дневно.

Лицата подложени на парентерално хранене за дълги периоди от време са изложени на риск от недостиг на селен. Дефицитът на желязо и мед също  увеличават риска от недостиг на селен. Недостигът на селен може да влоши последиците от недостиг на йод в щитовидната функция. Витамин Е подобрява ефективността на селен.

Коментари