Експерти: Персонално отношение към клиента и онлайн маркетинг са спасението за аптеките
Експерти: Персонално отношение към клиента и онлайн маркетинг са спасението за аптеките
Експерти: Персонално отношение към клиента и онлайн маркетинг са спасението за аптеките
CredoMedia: in focus
CredoMedia: in focus
Компания
Експерти: Персонално отношение към клиента и онлайн маркетинг са спасението за аптеките

Експерти: Персонално отношение към клиента и онлайн маркетинг са спасението за аптеките

Над 700 фармацевти дискутираха предизвикателствата през гилдията на IX маркетингова конференция на СТИНГ

Персонално отношение към клиента и онлайн маркетинг са ключови за оцеляването на аптеките, заяви по време на IX маркетингова конференция Аделина Любенова, отговорен фармацевт на СТИНГ АД. В центъра на форума бе проблемът с фалитите на малките аптеки и перспективите за предотвратяването им.

Веригите не могат да бъдат преборени нито с конкурентна цена, нито с по-богат асортимент и хубава обстановка, но могат да спечелят с персонално отношение към пациента и качествена фармацевтична грижа, комбинирана със здравни услуги, заяви Юлиян Узунов анализатор и консултант от Top Management Advisers. Той подчерта, че в България доверието към фармацевта е по-голямо от това към ОПЛ и призова фармацевтите да се възползват от този факт.

Персоналното отношение означава битка за всеки клиент, холистичният маркетинг е ориентиран към човека – физически и психически. Всеки втори клиент днес е в интернет и използва Facebook, затова аптеките могат да го привлекат и с подходящия Facebook маркетинг, каза още Любенова. Проф. Георги Момеков подчерта, че сега повече от всякога излиза на преден план дуалистичната природа на професията на фармацевта, изискваща гъвкава комбинация от търговски умения и здравни услуги.

На конференцията бе представено изследване сред 225 независими потребители, според което фармацевтът е най-достъпният здравен специалист. Потвърждава се общественото очакване за диференциране на ДДС и съответно за понижаване на ДДС върху лекарствата като един от най-лесните и бързи начини за снабдяване на с медикаменти. България е единствената страна в Европа с 20% ставка, отбеляза Зоя Паунова, изпълнителен директор на ARPharm.

93% от анкетираните потребители се доверяват на рекламните послания, но не оценяват достъпните цени на продуктите, показа още изследването. Въпреки че вярват на фармацевтите, българите все още нямат личен фармацевт.

Според проучването оценката на фармацевтите за реформите в сектор лекарствена политика е отрицателно. Те не поддържат досегашните промени. Основни пречки в ежеджевната им работа били липсата на ценова регулация, ниската здравна култура на населението, ниският социален статус на пациентите.

64% от фармацевтите оценявали маркетинговите и търговски активности на производителите положително, но нямали фаворит.

Въпреки че от години се водят оживени дебати, гилдията все още няма софтуерна готовност за въвеждане на електронна рецепта, категорично е изследването. Представителите й не са съгласни с идеята за софтуерна верификация на фалшивите лекарства.

За подобряване на лекарственото потребление фармацевтите препоръчват ценова регулация и гратисен период при промяна на цените в Позитивния лекарствен списък.

Проф. Таня Бенишева, председател на БАЛИ, лансира идеята Европейската агенция за лекарствени средства да се премести от Великобритания в България. По думите й изнасянето й от Лондон е логичен ход след брекзита. Преместването на европарламента на фармата у нас щяло да повиши авторитета ни, да даде сериозен старт на европейското председателство на България на ЕС и да позволи повишаване на експертизата в сектора.

Автор: Лиляна Филипова

 

Реклама

Мнения

19 апр 2017 17:50

Вчера влизам с една Сейба и там три млади кокошчици си чуруликат. На едното гише аз изпълнявам рецепта, а моята кокошчица не може да намери лекарството 10 мин. На съседното една жена търси Орофар, което е спрей за гърло. Нейната кокошчица казва - "ми нямаме". Жената - "как да нямате, ей го там, виждам го". Кокошката - "ооо, ма то било с О, аз си мисля, че е Урофар". Поглеждам табелките на двете - технически сътрудник. Викам си, третата ще да е фармацевт...уви и тя проста продавачка. В кварталната аптека може да няма Виши, ама поне фармацевтката не е менте...