Качването и слизането по стълби в офиса дава повече енергия от едно кафе
Качването и слизането по стълби в офиса дава повече енергия от едно кафе
Качването и слизането по стълби в офиса дава повече енергия от едно кафе
Здравето е в твоите ръце
Здравето е в твоите ръце
Страница
Качването и слизането по стълби в офиса дава повече енергия от едно кафе

Качването и слизането по стълби в офиса дава повече енергия от едно кафе

Упражнението дава повече жизненост и повишава желанието за работа

10-минутно качване и слизане по стълби с нормално темпо дава повече енергия на човек в офиса от една чаша кафе в средата на деня, показва ново проучване на Университета на Джорджия, САЩ. 

Данните от проучването бяха публикувани в сп. Physiology and Behavior, съобщава изданието News Medical. 

Упражнението дава повече жизненост и повишава желанието за работа Екипът от университета си поставил за цел да симулира трудностите в обстановката  в един типичен офис, където служителите прекарват часове наред седнали и взиращи се в компютърните екрани, без да имат време за по-дълга физическа активност през работния ден. За целите на изследването участниците всеки ден поемали капсули от 50 мг кофеин или плацебо, или пък прекарвали по 10 минути в ходене нагоре – надолу по стълбите с бавна скорост, като общо покривали около 30 етажа.

 „Установихме, че независимо от това дали са взели кофеин или плацебо, нямаше голяма промяна в начина, по който участниците се чувстваха. След упражнението със стълбите обаче те се чувстваха по-енергични и жизнени. Това беше временно състояние, непосредствено след упражнението. Трябва да се отбележи обаче, че с поемането на 50 милиграма кофеин не успяхме да постигнем същия ефект“, обяснява Патрик О’Конър, преподавател в департамента по кинезиология и един от авторите на изследването. 

За да се тества ефективността на кофеина и на физическите упражнения, всяка група от участниците положила няколко теста – устни и компютърни, които да покажат колко добре се справят с когнитивни задачи. Нито кофеинът, нито физическите упражнения довели до големи подобрения в паметта или съсредоточеността на участниците, но при упражненията с качването на стълби се наблюдавало известно увеличение на мотивацията за работа. 

Целта на О’Конър била да съпостави физическата активност, която може да бъде извършвана от хората в един офис, където те имат достъп до стълби, както и известно време, за да бъдат активни. То обаче  не е достатъчно, за да се преоблекат в спортен екип, да тренират, да вземат душ и после пак отново да се върнат на бюрата си, коментира ученият.  Разходките навън са алтернатива, но там времето невинаги е идеални, коментира О’Конър. 

Реклама

Мнения