Приемът на определени  билки и микроелементи  облекчава симптомите  при диабет
DiabeFor Protect
DiabeFor Protect
Хранителни добавки
Приемът на определени  билки и микроелементи  облекчава симптомите  при диабет

Приемът на определени билки и микроелементи облекчава симптомите при диабет

Една от най-важните стъпки в лечението във всички случаи е промяната в начина на живот – тя включва както храненето, така и двигателната активност, оценка на стресовите нива и механизми за понижаването им

 

През 2006 година Европейската Американската Диабетни асоциации публикуват алгоритъм за терапевтично поведение при захарен диабет тип 2:

1) Промяна в стила на живот и евентуално включване на метформин.

2) Добавяне на медикамент с гликопонижаващо действие, ако в рамките на 2-3 месеца след стъпка 1 няма никаква промяна.

3) Ако с промяна на живота, метформин и втория медикамент, не се стигне до положителна промяна, тогава се започва терапия с инсулин.

Една от най-важните стъпки в лечението във всички случаи е промяната в начина на живот – тя включва както храненето, така и двигателната активност, оценка на стресовите нива и механизми за понижаването им. Може да се добави и  прием на билки и микроелементи, които значително облекчават симптомите и подобряват състоянието. Такива са птерокарпус, момордика, канела, гимнема, хром, цинк – те пряко понижават нивата на кръвната захар и отчасти забавят развитието на някои усложнения. Други като центела азиатика, гинко билоба, гроздово семе подобряват кръвообращението и други фнкции, чрез което действат основно за предотвратяване появата или прогресията на честите усложнения.

Последните изследвания сочат, че мултифакторният подход (контрол на кръвната захар, хранителен режим, физическа активност, контрол на нивото на триглицеридите, преустановяване на тютюнопушенето, редуциране на алкохола)  в много голяма степен могат да намалят тежестта на микро- и макросъдовите усложнения.

Двигателна активност

Физическата активност за болните с диабет тип 1 и 2 е от голямо значение, почти колкото правилното хранене. Самата мускулна работа повишава инсулиновата чувствителност и значително подобрява гликемичния контрол при повечето пациенти. Препоръчват се като минимум 30-40 минути на ден ходене пеш, плюс сутрешна гимнастика. Оптимално композираната физическа активност при диабетиците обаче следва да включва баланс между динамични, силови и статични упражнения, както и правилно дишане и отпускане.

Диета и хранителен режим

Хранителният режим на един диабетик е необходимо да включва разнообразни храни и балансирано количество въглехидрати, белтъчини, мазнини и допълнителни съставки. Възможно е да се включват и разтоварващи дни, но обезателно под компетентен контрол, тъй като те водят до преходни колебания на кръвната захар.

Здравословните източници на въглехидрати съдържат фибри и включват: зърнени и бобови храни, плодове, зеленчуци, семена. Зеленчуците, плодовете и зърнените храни доставят и витамини, макро- и микроелементи, антиоксиданти. Те повишават профилактичната стойност на менюто. 

По-рано се е считало, че болните от диабет не трябва да се докосват до нищо сладко, но сега се знае, че това важи за рафинираните захари. По-скоро е добре да се говори за балансиран хранителен режим. Да се  приема храна по-често (4-5 пъти на ден), но в умерени количества. Преяждането е една от основните грешки: колкото повече храна наведнъж  организмът е принуден да обработва, толкова по-голям процент от нея той складира във вид на мазнини. Не е добре да се комбинират в едно ядене големи количества сладки храни (бързи въглехидрати) и мазнини. При едно и също количество мазнини, допълнителният прием на въглехидрати повишава нивата на триглицеридите. Самите триглицериди участват в  клетъчните мембрани, но при натрупване в повишени количества провокират сърдечно-съдови заболявания, инсулинова резистентност и диабет. Усвоимите въглехидрати е добре да бъдат с нисък гликемичен индекс (ГИ), което означава да се  преминават бавно от храносмилателната система към кръвта. Бърз въглехидрат пък е този, който може да премине бързо към кръвта. Основните бързи въглехидрати са захарозата и гликозата. Основният бавен въглехидрат е нишестето. Нишестените храни придобиват по-висок гликемичен индекс при печене (в сравнение с варенето), тъй като се образуват по-бързо смилаеми декстрини. Неусвоимите въглехидрати – фибрите, всъщност намаляват скоростта на усвояването на въглехидратите, а оттам – и гликемичния индекс. За нисък ГИ се счита стойност между 0-50, за среден ГИ – 51-71, висок ГИ – над 70.

Освен гликемичния индекс е важен и гликемичният товар – количеството усвояеми въглехидрати, които се приемат със съответното количество от продукта.

За някои храни съществуват грешни представи, примерно  - шоколада. Той съдържа не само много бързи въглехидрати, а и голямо количество наситени мазнини. А това е една от най-вредните комбинации.

Вкусът невинаги е точен индикатор за гликемичния индекс. Например, най-сладка е фруктозата, после захарозата (макар и с по-висок гликемичен индекс), после глюкозата и накрая декстринът, който се получава при разграждането на нишестето (процесът започва още в устната кухина). Фруктозата навлиза в клетката без нужда от инсулин, но тя може да се превърне в мазнини при свръхкалорийно хранене. Плодове с преобладаващо съдържание на фруктоза са: ябълка, круша, диня. (Много други съдържат захароза, която в организма се разлага на фруктоза и глюкоза.) Употребявайки умерено плодове, важно е да не прибавяме съществени количества концентрирани захари (бяла или кафява захар, глюкоза, фруктоза, мед), защото така се получава предозиране на бързите въглехидрати, а повечето концентрирани сладости освен това са бедни на фибри!

Мазнините е добре да се консумират умерено и главно на обяд. Да се ограничат храните с наситени мазнини и особено трансмазнините (маргарини, шоколади, вафли и др.). Последните именно са най-опасни, както и всички продукти, чиято технология включва агресивни преработки като пържене и силно запичане. Наситените мазнини в малко количество и предимно сурови са полезни, но обикновено ги има в излишък (високомаслени млечни, месни, кокосови и какаови продукти). Именно те са рискови  по отношение на инсулиновата резистентност. Мононенаситените мазнини (омега 9) са полезни в нормални количества (маслини, зехтин, авокадо, бадеми, лешници, фъстъци, кашу). Незаменими за организма са полиненаситените (Омега 3 и 6). Омега 6 присъства в обичайното меню (особено в слънчогледови продукти, сусам, орех, тиквено семе, някои животински мазнини). Най-важната, но по-рядко присъстваща, е Омега 3 (морски продукти-риба и водорасли (неагресивно преработени), ленено семе, чия и по-малко - в коноп, орех, както и в тученица, коприва и др. зелени храни). Тя помага при определени усложнения на диабета.

Профилактиката и  промяната в начина на живот, редовното следене на показателите на кръвната захар, подпомогнати от подходящи харнителни добавки, могат чувствително да предотвратят опасността от диабет, да подобрят прогнозата в случай на диагноза или да допринесат за избягване на усложненията.

Затова във ваша подкрепа създадохме ДИАБЕФОР ГЛЮКО и ДИАБЕФОР ПРОТЕКТ.

Диабефор Глюко   допринася за поддържането на нормална концентрация на глюкоза в кръвта и за нормалния метаболизъм. Съдържа патентован екстракт Silbinol от билката Птерокарпус и Хром от обогатени дрожди.  Той подпомага нормалните нива на холестерола и триглицеридите. Благоприятства поддържането на нормално тегло и чувствителността на клетките към инсулина. ДиабеФор Глюко е напълно натурален. Не съдържа изкуствени и животински продукти, оцветители и консерванти. Заради липсата на странични ефекти, може да се приема продължително време.

Диабефор Протект действа благоприятно при усложнения, свързани с нарушени нива на глюкозата в кръвта. Формулата му представлява комплекс от 6 състваки. Гроздовото семеподпомага нормалното функциониране на сърдечно-съдовата система. Екстрактът от Центела благоприятства дейността на периферната нервна система и малките кръвоносни съдове. Леспедезата поддържа бъбреците и тяхната дейност. Натуралният витамин Едопринася за защита на клетките от оксидативен стрес, а хромът за поддържането на нормална концентрация на глюкоза в кръвта. Цинкът подпомага нормалното зрение, състоянието на кожата и  функцията на имунната система.    

И двата продукта може да намерите в аптеките и без рецепта.

 

Реклама

Мнения

28 май 2017 23:27

Здравейте! Продуктите подходящи ли са за пациентки с гестационен диабет? И ако да, кой от двата продукта?

26 май 2017 15:02
DiabeFor Protect
26 май 2017 15:02

Здравейте, Марина! Много Ви благодарим за вниманието и за въпроса. Продуктът Диабефор Протект е специално разбработен за превенция и облекчение на усложненията при диабет, включително и диабетна невропатия. Създаден е на база билкови екстракти, той може да се приема продължително време, без да притежава странични ефекти. Повече информация можете да намерите на http://botanic.cc/products/диабефор-протект/. Поздрави и усмихнат ден!

26 май 2017 13:32
марина николова
26 май 2017 13:32

Здравейте, моя много близка е диабетно болна на инсулин и с диагностицирана невропатия. Подходящи ли са продуктите в този случай и как биха могли да повлияят на състоянието й? Ако да - колко време е добре да се взимат и двата в комбинация ли или единият е по-подходящ за случая