Публикация

HPV и ХИВ са акцент в нова кампания срещу сексуално предавани инфекции


Започва Национална информационна кампания за профилактика на сексуално предавани инфекции „U CH00SE”.

Целта на инициативата, която ще обхване София, Варна, Пловдив, Бургас и Стара Загора, е да се повиши здравната култура и личната отговорност на младите хора.

„Инициативата е значима за най-важната аудитория за всяка нация  - младите, които сега коват своите личностни приоритети. Това е начин да активираме гражданската позиция, гражданската активност у младите хора”, каза Евгения Адърска, председател на Асоциацията на пациентите с онкологични заболявания.

Тя подчерта, че нацията трябва да се съхрани здрава и да бъде изградена от интелигентни граждани.

„На езика на младите хора трябва да им кажем важни неща, които да разберат правилно. Освен че ще търсим вниманието им, ще направим усилие да го получим. Ще влезем в няколко училища в големите градове. Темата е значима и интересът към нея е факт”, допълни председателката на АПОЗ.

„Въпреки възможностите и скъсените разстояния, хората говорят по-малко от всякога, а от това са засегнати най-много младите хора. Чрез такива кампании им се дава възможност да споделят това, което ги вълнува”, отбеляза Станислав Додов, координатор на Y-Peer - България.

Д-р Желязко Арабаджиев, заместник-председател на клуб „Млад онколог”, изрази надежда, че по време на срещите през следващите седмици младите хора ще успеят да разберат най-важните неща за полово предаваните болести, за инфекциите, от които се причиняват – в частност човешкия папиломен вирус, причинител на рака на маточната шийка, и вируса на СПИН, за начините предпазване и лечение.

Ракът на маточната шийка е на второ място като причина за смъртност при жените. Всяка година 1000 българки се заразяват с HPV, а от тях 400 умират. Най-голяма е групата на младите жени на възраст около 23 години. В България към 15.11.2009 г. официално са регистрирани общо 1071 ХИВ позитивни.

Към проекта се присъединява и фондация „Надежда срещу СПИН”, която работи с вече заразени хора, като целта е да се покаже освен начините за предпазване и по-различен поглед на проблема.

Група D 2 е музикален посланик на кампанията, в рамките на която ще се проведе конкурс за сценарий за комикс по темата за профилактика на сексуално предаваните инфекции и конкурс за филмова идея.

Коментари