Хормоните командват скоковете в теглото при жени в постменопауза
Хормоните командват скоковете в теглото при жени в постменопауза
Хормоните командват скоковете в теглото при жени в постменопауза
Здравето е в твоите ръце
Здравето е в твоите ръце
Страница
Хормоните командват скоковете в теглото при жени в постменопауза

Хормоните командват скоковете в теглото при жени в постменопауза

Фоликулостимулиращият хормон (ФСХ), може да е отговорен за наддаването на тегло

Напредването на възрастта за мнозина е свързано с много притеснения – за оплешивяване, побеляване на косата, появата на все нови и нови бръчки по лицето.  Едно от най-сериозните ни притеснения е, че постепенно започваме да трупаме килограми. Общоприето е, че виновник за това е забавящият се метаболизъм. Ново изследване в САЩ обаче дава още едно обяснение – хормоните, пише в. „Ню Йорк таймс“.

Фоликулостимулиращият хормон (ФСХ), който влияе на ячниковите структури и се свързва с възпроизводството, може да е отговорен за наддаването на тегло, установява д-р Моне Заиди, преподавател по медицина в Училището по медицина към Mount Sinai в Ню Йорк. Това важи в особена степен за жените в постменопауза.

 

Фоликулостимулиращият хормон (ФСХ), може да е отговорен за наддаването на тегло

 

В проучването, проведено с мишки, било установено, че когато се блокира действието на ФСХ, изтъняването на костите се ограничава, горят се повече калории и се натрупват по-малко стомашни мазнини.  Дали получените резултати ще важат и при хората, обаче, не е известно. Предстоят клинични опити за потвърждаване на тази теза, обяснява д-р Заиди. 

Кои хормони са виновни?

Друг хормон, който влияе на процеса на сваляне на килограми, е кортизолът, известен още като хормон на стреса. Вече е доказано, че той увеличава апетита, желанието да се похапват сладки неща и натрупването на мазнини в коремната област. В същото време кортизолът намалява мускулната маса и отслабва паметта.  Нещо повече, смята се, че този хормон увеличава шансовете също така да развиете и депресия. За да се контролират нивата на кортизол, специалистите съветват да се спи между 7,5 и 9 часа на нощ.

„При недостиг на сън ние се събуждаме с по-високи нива на кортизол, който засилва апетита и жаждата ни за лакомства, особено такива с много захар и въглехидрати. Това ни се случва дори когато сме се заситили достатъчно“, обяснява  д-р Наташа Търнър, лекар-натуропат, автор на книгата „Суперзареждаща хормонална диета“.  „От друга страна, добрият сън действително ни помага да намалим теглото си, като влияе на хормоните, контролиращи апетита и усилващи метаболизма ни.“

 

Фоликулостимулиращият хормон (ФСХ), може да е отговорен за наддаването на тегло

 

Каква е ролята им?


Като цяло, хормоните играят значителна роля за това какво показва кантарът, когато стъпим на него. Известно е, че хормоните грелин и лептин помагат за регулирането на глада.  

„Ако сте изпитвали трудност да намалите килограмите и след това да задържите това тегло, гарантирам ви, че със сигурност хормоните ви са се намесили. Вашите хормони контролират всеки аспект от намаляването на теглото, включително и как работи метаболизмът ви, къде складирате мазнините, вашия апетит и вашия стремеж към различни лакомства! Това означава, че всяка форма на хормонален дисбаланс ще саботира вашите усилия – независимо от това каква диета спазвате и какви физически упражнения правите“, обяснява д-р Наташа Търнър. 

За тези, които се опитват да свалят килограми, Търнър препоръчва да консумират повече протеини  - около 20 до 25 грама за основно ядене и между 15 и 20 грама за леките закуски. Според нея увеличаването на количеството на протеините ще поддържа ниско нивото на кръвната захар и на инсулина. 
 

Реклама

Мнения