Публикация
Обновен е порталът на НЗОК

Разработена е нова функционалност – предлагане на достъп до листата на чакащите планов прием в болниците
От 18 август 2017 г. интернет страницата www.nhif.bg на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) е обновена. Това стана възможно в рамките на проекта „Развитие на здравния портал на НЗОК с добавяне на нови функционалности”, осъществен от „ТехноЛогика“ ЕАД.
Фирмата бе класирана на първо място след обявяването на открита процедура от управителя на НЗОК за възлагане на обществена поръчка с предмет „Техническа поддръжка на Персонализирана информационна система (ПИС) на НЗОК, включително разработка на бъдещи функционалности“. Тя е предложила оферта за осъществяване на техническата поддръжка на ПИС от 18 000 лв. с ДДС и така е отговорил адекватно на критерия за оценка „най-ниска цена“.
Изграденото портално софтуерно решение включва Публична част, Система за управление на съдържанието и набор от електронни услуги, предназначени за граждани и договорни партньори на НЗОК. Обновеният здравен портал на НЗОК ще представя адекватно и по модерен начин институцията в интернет пространството и ще позволява, както и досега, извършването на набор от електронни услуги със свободен достъп. Такива са справките, които здравноосигурените могат да направят за:
- Общопрактикуващи лекари;
- Лекари специалисти;
- Лекари по дентална медицина;
- Лабораторни изследвания - списък на лечебните заведения, извършващи лабораторни изследвания;
- Високоспециализирани дейности - списък на лечебните заведения, извършващи високоспециализирани дейности;
- Болници;
- Аптеки;
- Лекарства, заплащани от НЗОК (Лекарствен списък)
- Пациентски листи
- Анулирани здравноосигурителни книжки.
Запазена е възможността, както и досега, здравноосигурените да могат да задават online своите въпроси към НЗОК.
Разработена е нова функционалност, част от публично достъпните услуги - „Национална листа за планов прием в лечебни заведения за болнична помощ (ЛЗБП)“. Тя има за цел поддържането на листа за планов прием за всяка клиника и/или отделение в страната.
Услугата е разработена така, че да бъде максимално удобна за потребителите, като им предоставя в табличен вид информация за:
- Пореден номер на вписания пациент в Националната листа за планов прием на пациенти;
- Наименование на лечебното заведение за болнична помощ, което приема пациента;
- Номер на клинична пътека, клинична процедура или амбулаторна процедура;
- Инициали на пациента;
- Дата за планов прием;
- Пореден номер от листата за планов прием на съответното лечебно заведение.
Така новата услуга ще улеснява максимално здравноосигурените и ще им помага да следят поредния номер в Националната листа за планов прием на пациенти, както и датата за планов прием на вписаните пациенти.
Системата за управление на съдържанието (СУС) на портала позволява още:
- Публикуване, управление и обновяване на информацията в портала на НЗОК;
- Поддържане на информацията в съответствие с осигурена йерархичност на менютата, които позволяват до 9 нива на влагане;
- Поддържане на съдържанието от служители на НЗОК, които не са ИТ специалисти;
- Поддържане на информацията на портала на български и на английски език.
Коментари
Д-р Георгиев, опл. Затова пък отпадна възможността за проверка на присъстевие на пациента в пациентската листа направо през софтуерната програма.Жалко,доста се усложнява тази проверка.
Дано от 1 октомври вече да можем да подаваме отчетите си през този портал и да получаваме своевременно отговор.