Около 70% от обажданията за спешна помощ в София не били спешни
Около 70% от обажданията за спешна помощ в София не били спешни
Около 70% от обажданията за спешна помощ в София не били спешни
CredoMedia: in focus
CredoMedia: in focus
Компания
Около 70% от обажданията за спешна помощ в София не били спешни

Около 70% от обажданията за спешна помощ в София не били спешни

Едно напразно разкарване на линейка струва 250 лева

70% от обажданията в Спешната помощ са фалшиви или не са спешни. Данните на Центъра за спешна медицинска помощ в София показват още, че загубите за тези повиквания достигат до 16 милиона лева само за тази година. Едно напразно разкарване на линейка струва 250 лева, информира bTV.

Законът предвижда глоба от 300 до 2000 лв. за подалите фалшив сигнал или такъв, който не е спешен. Информация за санкционирани обаче няма.

По света санкциите могат да стигнат до 10 000 долара. 

За 25 години отношението на гражданите към Спешната помощ не се е променило. Никой не се съобразява с това, че викайки медиците за нещо незначително, може да застраши друг живот, защото броят на екипите е ограничен.

Това заяви пред телевизията д-р Даниела Дариткова, председател на Комисията по здравеопазване в парламента, като уточни, че е започнала работа преди толкова години именно в Спешната помощ.

Трябва да има ясни критерии и параметри, за да няма злоупотреба и със санкциите. В стандарта за спешната помощ, който в момента се обсъжда с Министерството на здравеопазването, трябва да се засегне и тази тема, за да може наистина критериите за санкциониране да не водят до отказ от медицинска помощ и до рискове за пациента, а до точно  обратното – до съобразяване с това кое състояние изисква наистина спешно повикване“, коментира д-р Дариткова.

Тя уточни, че ангажимент на общопрактикуващите лекари е да осъществяват домашни посещения или да имат договор с неотложна помощ. 

Това е регламентирано. Ако не може общопрактикуващият лекар сам да осъществява тази неотложна помощ, той има възможност да сключи договор със структура, която я реализира, получават се средства от НЗОК за неотложно обслужване на пациенти. Това трябва да бъде сериозно оповестено и да се ползва неотложната помощ тогава, когато случаите не са спешни, за да не се натоварва Спешната помощ, допълни д-р Дариткова.
 

Реклама

Мнения