От печата: Дела срещу болници заради неуспешни операции
От печата: Дела срещу болници заради неуспешни операции
От печата: Дела срещу болници заради неуспешни операции
CredoMedia: in focus
CredoMedia: in focus
Компания
От печата: Дела срещу болници заради неуспешни операции

От печата: Дела срещу болници заради неуспешни операции

Близо 6 години трае разследването по едно от тях

Дела за стотици хиляди левове обезщетения заради неуспешни операции срещу различни болници водят пациенти и близки на починали след лечението. Това показва проверка в електронното деловодство на Софийския градски съд, пише в. „Сега“.

„Шейново“, „Пирогов“ и „Александровска“ са заедно ответници по делото за смъртта на млада жена, починала от сепсис след секцио. Искът срещу болниците е за 350 хил. лв. главница и още над 100 хил. лв. лихви. Случаят е от 2011 г., а делото е заведено от майката на починалата родилка през 2016 г. През юни т.г. е било първото заседание по казуса и делото е отложено за декември, отбелязва изданието и допълва, че по този случай се води и наказателно дело срещу шестима лекари. 

След близо 6 години разследване прокуратурата го е внесла в съда едва през юни тази година. На 20 юли процесът обаче й е върнат за отстраняване на процесуални нарушения. На 28 август всекидневникът е пратил въпроси по темата до Софийската градска прокуратура. Говорителят й Зорница Таскова обяснява, че преписката се е върнала при тях (съдът и прокуратурата са в една сграда) едва на 24 август и още не е изтекъл 15-дневният срок за обжалване. Но отказа да коментира кое е наложило разследването да продължи близо 6 години, посочва изданието.

От публикацията става ясно, че родителите на починал пациент след неуспешна бъбречна трансплантация водят дело срещу болница „Лозенец“. Търси се обезщетение от 150 хил. лв., а гражданското дело е от 2011 г. От деловодната система на съда става ясно, че голямото забавяне е заради експертизи, без които процесът няма как да бъде решен. Следващото заседание е през октомври.

Подробности четете в новия брой на в. „Сега“. 

Реклама

Мнения