Захарта е полезна за здравето на мозъка
Захарта е полезна за здравето на мозъка
Захарта е полезна за здравето на мозъка
Здравето е в твоите ръце
Здравето е в твоите ръце
Страница
Захарта е полезна за здравето на мозъка

Захарта е полезна за здравето на мозъка

Захарите в естествено състояние са най-добри, все пак ги консумирайте с мярка, съветва британски лекар

Повечето от нас са наясно, че трябва да намалят количеството захар, което консумират. Правейки това, ние може да понижим кръвното си налягане, да намалим опасността от инфаркт и от развитие на деменция.

Не трябва да се забравя обаче, че захарта е полезна за работата на нашия мозък, обяснява британският лекар Дрю Рамзи, който специализира в лечение на мозъчни заболявания, пише в. „Индипендънт“.  Захарта е жизнено важна за здравето на вашия мозък. Той е най-големият й консуматор в организма ви, обяснява той.

Мозъкът ни използва до 400 калории от глюкоза всеки ден. Това обаче не означава, че ако изядете 2 шоколада, това ще подобри значително мозъчната ви дейност.

Всичко зависи от това откъде организмът получава своята захар,

подчертава специалистът.

 

 

Фруктозата – захарта, която се намира в много „изкуствени“, преработените храни, не е от голяма полза за вашия организъм. Естествените захари обаче – тези в меда, кленовия сироп и плодовете, могат много да подпомогнат здравето на вашия мозък.

В последно време се води оживен дебат дали захарите в естествено състояние наистина са по-добри от рафинираните. Д-р Дрю Рамзи наистина смята, че това е така.

Когато става въпрос за плодова захар, добре е плодовете да се консумират цели, а не под формата на сок. Трябва да се знае, че фрешът води до много по-голям скок в производството на инсулин, което от своя страна води до преминаване на организма в режим трупане на мазнини. Например,

за предпочитане е да изядете една цяла ябълка вместо чаша сок

Тя има повече фибри и я хапваме по-бавно, отколкото бихме поели чашата с ябълков сок, така че това е по-добрият избор. 

Трябва да се отбележи също така, че от 400-те калории, от които мозъкът ни се нуждае дневно, само около една четвърт трябва да идва от консумация на захар. Британските здравни власти препоръчват възрастните да не консумират повече от 30 г захар на ден, което е приблизително 7 захарни бучки. Останалата част от калориите трябва да дойде от консумираните въглехидрати, които също са много важни.  

Когато планирате как да зареждате мозъка си със захар, трябва да знаете коя храна колко съдържа. Така например,

един среден банан съдържа около 14 г естествени захари

Дори основната молекула на къдравото зеле  е захар, обяснява д-р Дрю Рамзи.

Бананите и къдравото зеле обаче са храни с нисък гликемичен индекс, така че те освобождават енергията бавно и няма да доведат до ударно покачване на инсулиновите нива.

Организмът може да бъде подхранван също и от кетоните, които се образуват при разграждането на складираната в мазнините енергия  по време на постене или когато консумираме по-малко от 60 грама въглехидрати на ден.

Както при въглехидратите и мазнините, ката и при захарта е важно да не се отрича напълно нито една група храни. Малко количество захар, ако е от правилния вид, може да помогне на мозъка ви да функционира по най-добрия възможен начин, съветват специалистите.  

Мнения

14 сеп 2017 16:11
Анонимен
14 сеп 2017 16:11

И сега какво излиза-полезна за мозъка, вредна за тялото.Кое да пазим?