Как биологичният часовник може да доведе до наддаване на тегло
Как биологичният часовник може да доведе до наддаване на тегло
Как биологичният часовник може да доведе до наддаване на тегло
NewHealthIdeas-NHI
NewHealthIdeas-NHI
Организация
Как биологичният часовник може да доведе до наддаване на тегло

Как биологичният часовник може да доведе до наддаване на тегло

Всичко опира до това кога тялото ви освобождава мелатонин, което маркира началото на съня

Вашият биологичен часовник може да се окаже по-голям виновник за наддаването на килограми, отколкото сте смятали досега, показва ново проучване във Великобритания и САЩ, пише в. „Индипендънт“.

Хората имат различен подход към  режима на хранене, който да ги поддържа здрави или да доведе до сваляне на килограми. Някои твърдят, че не трябва да се храним по-малко от 2 часа преди лягане. Други пък спорят, че първото ядене за деня не трябва да е преди обяд, за да се даде достатъчно време на организма ви да смели храната след нощта.  

Досега не са правени много изследвания върху това как хранителните навици могат да бъдат повлияни от режима ни на спане. Именно в тази насока е и новото изследване, проведено в гр. Бригъм, Великобритания, и Женската болница в гр. Бостън, САЩ. Екипите успели да разгадаят как часовете на хранене влияят на наддаването на тегло, базирано върху това по кое време ставате от сън и кога си лягате.

 

Всичко опира до това кога тялото ви освобождава мелатонин, което маркира началото на съня

 

Те анализирали данните за 110 души на възраст между 18 и 22 години, за да документират навиците им за сън и как действа биологичният им часовник в ежедневието.

С помощта на мобилно приложение участниците записвали всички свои хранения по часове в продължение на 7 поредни дни, в които те следвали нормалния си режим. Отделно в лаборатория били анализирани затлъстяването на организма на участниците и по кое време тялото на всеки един от тях отделя мелатонин. Изследователите установили, че най-важното нещо за поддържането на здравословно тегло е да се изчака няколко часа след хранене, преди да си легнем вечерта, така че организмът ни да има време за храносмилане.

Данните показват, че участниците с най-висок процент мазнини в организма консумират повечето от калориите малко преди лягане, когато нивото на мелатонинът им вече е високо. Обратно на тях, тези, които имат малък процент телесни мазнини, обикновено си лягат няколко часа след последното си хранене.

 

 

Метаболизмът ни се влияе от нашия биологичен часовник и е различен при всеки отделен човек. Това се дължи на различни фактори като нередовни смени на работа или пък просто естественото предпочитание на дадения човек да става рано или пък да стои до късно.   

„Установихме, че процентът на телесни мазнини и Индексът на телесна маса зависят от съотношението на часа на хранене и часа на отделяне на мелатонин, който маркира биологичната нощ за всеки отделен индивид, а не от часа на хранене изобщо, количеството или състава на храната“, обяснява водещият автор на изследването Андрю Макхил, изследовател от Женската болницата в Бостън.

„Тези изводи показват, че часът, в който поемате калориите си, съотносен към вашия биологичен ритъм, може да е по-важен за здравето от фактическия час от денонощието, когато това се случва“, коментира той. Екипът също така установил, че от най-голямо значение за процента на телесните мазнини в организма на всеки индивид е поемането на храната по време на биологичната вечер.

Реклама

Мнения