Може ли седенето в офиса да неутрализира потенето във фитнеса?
Може ли седенето в офиса да неутрализира потенето във фитнеса?
Може ли седенето в офиса да неутрализира потенето във фитнеса?
Здравето е в твоите ръце
Здравето е в твоите ръце
Страница
Може ли седенето в офиса да неутрализира потенето във фитнеса?

Може ли седенето в офиса да неутрализира потенето във фитнеса?

Имаме нужда от поне 60 минути на ден умерена физическа активност, за да се неутрализира увеличения риск от преждевременна смърт поради продължителното седене

Вероятно сте чували популярната фраза „седенето – това са новите цигари“. Макар че е преувеличено да сравняваме двата типа поведение, нищо не се доближава толкова до пушенето с неговите пагубни последици за вашето тяло.

Редица изследвания наистина доказват, че продължителното седене може да е вредно, дори ако ходите редовно на фитнес, съобщава Си Ен Ен. Това показва мета анализ на резултатите от повече от 40 изследвания, публикуван в сп. Annals of Internal Medicine.  Изследователите в него стигнали до извода, че колкото повече време прекарват хората на задните си части – независимо дали на бюро, на дивана или в колата, толкова е по-голяма опасността от преждевременна смърт, сърдечносъдови заболявания, рак и особено от диабет тип 2.

 

Имаме нужда от поне 60 минути на ден умерена физическа активност, за да се неутрализира увеличения риск от преждевременна смърт поради продължителното седене

 

Редовните физически упражнения, особено тези с голямо натоварване, като че ли донякъде смекчават вредните последствия от седенето, но в никакъв случай не ги елиминират напълно. Анализът на редица изследванията показва, че имаме нужда от поне 60 минути на ден умерена физическа активност (като бързо ходене, тенис на двойки или танцуване в зала), за да се неутрализира увеличения риск от преждевременна смърт поради продължителното седене.  Друго изследване обаче показва, че подобна физическа активност, която е повече от това, което правят  спортуващите хора, не неутрализира вредните последствия на  седенето върху нивата на инсулин и на телесните мазнини в организма.

Смята се, че вредата, която нанася продължителното седене, се дължи на намалената мускулна активност, особено на големите мускули на краката и на гърба. Това може да намали способността на тялото да регулира кръвната захар и да отстранява вредните телесни мазнини.  Седенето за продължителен период от време може също така да се отрази негативно на функционирането на кръвоносните съдове и да увеличи вредните хранителни навици, които ни карат да хапваме все повече и да трупаме килограми.

 

За да намалите времето, през което седите, може да предприемете различни стъпки:

 

  • На работа, стойте прави по няколко минути на всеки половин час. Например, може да правите това, когато говорите по телефона, по време на кафе паузи или на срещи
  • При възможност, използвайте бюро, което ви дава възможност да работите както седнали, така и прави. Или пък използвайте такова бюро, което е свързано с бягаща пътечка, даваща ви възможност да ходите бавно, докато работите
  • Ако сте с кола, паркирайте възможно най-далече от вратата на офиса, за да може да походите по-дълго. Стойте прави в автобуса и в метрото
  • Когато сте вкъщи, ставайте редовно от стола пред компютъра. Опитайте се да стоите прави и да вършите различни домашни задължения, докато гледате телевизия.

 

Каква е вредата от продължителното седене в офиса - вижте в репортаж на Си Ен Ен

Като вкарате интервали на движение и стоене прави, вие ще избягате от възможността да станете „активен мързеливец“ – човек, който ходи на тренировки, но през останалото време води уседнал начин на живот. Ако мислите за фитнеса като нещо, което дава тон на целия ви ден, а не само определените минути за потене в залата, вие ще успеете да се възползвате максимално от ползите от вашите тренировки, съветват специалистите.

Реклама

Мнения