Публикация

Спортът е много важен за детското зрение и пространствената ориентация

Спортът е много важен за детското зрение и пространствената ориентация

Плоските екрани не дават реално изображение и създават предпоставка за лъжливи преценки


 

 

Кампанията на KWIAT за профилактика на детското зрение  вече е в разгара си.

До 31 октомври 2017 г.  деца и младежи на възраст от 6 до 18 г. могат да  преминат безплатен скрининг на очите в оптики в цялата страна.

Инициативата се реализира с подкрепата на Министерство на младежта и спорта, Министерство на образованието и науката и над 150 оптики и медицински центрове в България. Тя  популяризира необходимостта от редовна профилактика на детското зрение и даде мотивация на много общински администрации, училища и други институции да организират  локални инициативи в различни точки на България, включващи безплатен скрининг и изпращане на екипи от специалисти.

Тази година кампанията отново се фокусира върху спорта.  Доказано е, че спортуването е особено важно за развитието на зрението при децата. Координацията на тялото е пряко свързана със зрителните възприятия, а за да се развият те правилно, движението има първостепенно значение. Спортът развива у децата реалните им усещания за пространствена ориентация, за разлика от плоските екрани, които не дават реално изображение и създават предпоставка за лъжливи преценки.

Затова и петте най-големи спортни федерации в България (Федрация по борба; Федрация по Спортна гимнастика; Федерция по художественна гимнастика; Федерация по лека атлетика; Федерация по баскетбол и Федерация по волейбол) се ангажираха да разпространяват информaционни материали за кампанията в около 350 спортни съоражения на територията на цялата страна. 

А новите грации на България от националния ансамбъл  (Симона Дянкова, Елена Бинева, Теодора Александрова, Мадлен Радуканова и Лаура Траатс) заедно с красивите ни индивидуални състезателки по художествена гимнастика - Невяна Владинова и Катрин Тасева, както и самата Илиана Раева  станаха лица и посланици на кампанията, като заснеха фотосесия и видео обръщение за нейното популяризиране.

Всичко за кампанията и оптиките, които участват в нея, може да намерите ТУК.

 

Коментари