Носенето на пазарски чанти e полезно след 65-годишна възраст, укрепва силата
Носенето на пазарски чанти e полезно след 65-годишна възраст, укрепва силата
Носенето на пазарски чанти e полезно след 65-годишна възраст, укрепва силата
Здравето е в твоите ръце
Здравето е в твоите ръце
Страница
Носенето на пазарски чанти e полезно след 65-годишна възраст, укрепва силата

Носенето на пазарски чанти e полезно след 65-годишна възраст, укрепва силата

Възрастните трябва да ходят пеша, да градинарстват и да чистят с прахосмукачка, за да са във форма

Носенето на пазарските чанти, градинарстването или пък чистенето с прахосмукачка вкъщи може да укрепят силата на хората над 65-годишна възраст и да им помогнат да водят по-дълъг и зравословен живот, твърдят водещи физиотерапевти, цитирани от Би Би Си.

Милиони възрастни по света са заплашени от падания и фрактури, тъй като не поддържат мускулите си силни и не правят никакви физически упражнения, предупреждават от британското Общество по физиотерапия. Заради нарасналото пазаруване по интернет все по-малко хора ходят до магазина и носят до вкъщи пазарските си чанти.  Недостатъчно хора осъзнават нуждата да поддържат форма, остарявайки. 

Какво съветват лекарите?

Според указанията на британските здравни власти хората трябва да правят по 2 серии от упражнения за укрепване на мускулите на седмица или пък да вдигат и носят тежки чанти като например напазаруваните храни от супермаркета. Изследване сред повече от 2000 пенсионери във Великобритания обаче установи, че почти една четвърт от тях не правят никакви упражнения за укрепване на мускулите. Един от всеки 5 души заявява, че не знае как се правят такива упражнения, а също толкова хора споделят, че нямат желание да правят никакви упражнения. 

 

 

Поддържането на силата на мускулите на стари години ще предотврати опасни падания и други болести, подчертават физиотерапевтите. Ако окуражаваме възрастните да поддържат добра физическа форма, като правят прости неща като градинарство и чистене с прахосмукачка, това ще им е от голяма полза, като ще им помогне да живеят по-дълго независим и здравословен живот. 

Упражнения за укрепване на мускулите

  • Вдигане на гирички или тежести
  • Упражнения с опънати колани
  • Упражнения с повдигане на части от тялото като сядане – ставане или пък лицеви опори
  • Градинарство като копаене и ринене с лопата 
  • Носене на пазарските чанти
  • Йога

Много полезно е да поддържате градината си или поне да ставате по 10-ина пъти от стола, съветва възрастните проф. Кейт Мидълтън, изпълнителен директор на Обществото по физиотерапия. Тя отбелязва, че за съжаление сега хората носят по-малко пазарски чанти до домовете си, тъй като доста от стоките пристигат до дома им по поръчка. А всяка стъпка е полезна за по-възрастните хора. „Чакаме стоките на прага на домовете си, докато в миналото сме излизали от вкъщи, за да си ги купим“, констатира тя. Специалистката съветва хората да търсят начини да правят упражнения за укрепване на силата на мускулите във всекидневието си.

Реклама

Мнения