Проф. Балтов: Екипите на „Пирогов“ са претоварени, понякога се греши
Проф. Балтов: Екипите на „Пирогов“ са претоварени, понякога се греши
Проф. Балтов: Екипите на „Пирогов“ са претоварени, понякога се греши
CredoMedia: in focus
CredoMedia: in focus
Компания
Проф. Балтов: Екипите на „Пирогов“ са претоварени, понякога се греши

Проф. Балтов: Екипите на „Пирогов“ са претоварени, понякога се греши

Длъжен съм да взема сериозни мерки след сериозни нарушения, категоричен е той

Екипите в „Пирогов“ са изключително натоварени. Мисля, че няма друга болница, която да има такова натоварване на колегите по време на дежурство. Понякога се греши, но това в никакъв случай не е тенденция. Не трябва да се смята, че здравното заведение не си върши работата.

Това заяви директорът на спешния институт проф. Асен Балтов пред БНТ. 

Коментарът му беше по повод смъртта на тежко болния Спас Добрев, на когото беше отказан прием в „Пирогов“. След вътрешна проверка по случая една лекарка и две сестри, върнали пациента, бяха уволнени. В края на миналата седмица медици от Пирогов“ излязоха на протест заради прибързаните, според тях, дисциплинарни наказания. Медиците заявиха, че лекарката не е отказала помощ, а е пренасочила болния към лечебното заведение, в което е бил лекуван, и твърдят, че ако трябва да има наказание, отговорността трябва да понесе и завеждащият спешното отделение. 

Аз, като лекар, също бих постъпил като тях, бих се застъпил за колегите. Но като директор на тази болница, съм длъжен да взема сериозни мерки, за да може хората да знаят, че това нещо не трябва да се повтаря, отбеляза проф. Балтов.

Той поясни, че е извършена вътрешна проверка, независима от одитната, която е показала, че става дума за „едно наистина сериозно нарушение, което не оправдава лекарите“. Пациентът е доведен от екип на Спешната помощ в „Пирогов“. Там не са му направени нито изследвания, нито е бил регистриран. Според проф. Балтов, за да се избегнат такива ситуации, е важно въвеждането на електронна здравна карта.

В този случай съпругата на пациента твърди, че тя е казала на екипа на Спешната помощ, че той се лекува в хематологична клиника, заведен е в „Пирогов“, където хемотология няма.

Доведен пациент от Спешната помощ, който се нуждае от реанимационни мерки, защото той е бил с дихателна и сърдечна недостатъчност, налага неговото хоспитализиране или поне стабилизиране, за да може да се предприеме по-нататъшно действие, категоричен е проф. Балтов.

През миналата седмица стана известен още един случай – на починала от сепсис жена във ВМА, която също била пренасочена от „Пирогов“. Синът на пациентката – д-р Людмил Лазаров, спешен медик, работещ в САЩ, опитал да консултира своите колеги по телефона, разпознавайки симптомите. Но те отказали да говорят с него.

„Кръвно 80 на 40 и човек, който не може да си стои на краката, с мускулна слабост, целият студен, с пулс, който те ме могат да напипат – това е шоково състояние. Шокът е критично състояние, което ако на момента не се започне интензивно лечение, всяка загубена минута е необратима. За да се помогне на човек, трябва състоянието на момента да се лекува. Те трябваше да я вкарат в Шоковата зала, в Интензивното отделение още на момента, в който я видят. Невъзможно е да го изтървеш това състояние. Аз, от хиляди километри, разбрах за какво става въпрос, а това е спешен републикански център, това е „Пирогов“, заяви синът на починалата пациентка.

Той споделя, че е бил шокиран, че майка му е отпратена от спешния институт.

Проф. Балтов отбеляза, че по случая е разпоредена проверка, а резултатите от нея ще станат ясни най-вероятно до края на седмицата. 

Той предупреди, че има нападки срещу „Пирогов“, които не са от полза нито за лекарите, нито за пациентите. 

„В момента се охулва „Пирогов“, утре може да бъде друга болница. Идва момент, в който добрата комуникация между пациентите и медицинските екипи се нарушава именно поради това. Защото започва едно недоверие, на което ние трябва всеки ден да обръщаме внимание“, подчерта проф. Балтов.

 „Пирогов“ е институция, която е спасила хиляди човешки животи и продължава да го прави. Ние сме болница на народа. Ние сме тези, които понякога са последна инстанция. Всеки знае, че когато има проблем, може да дойде в „Пирогов“ и той ще бъде решен, посочи директорът.

От началото на годината до момента през лечебното заведение са преминали около 250 хил. пациенти, от тях за болнично лечение са били приети около 23 хил. души.

Пред bTV проф. Асен Балтов съобщи, че от вчера на входа на университетската болница действа т. нар. триаж.

Това, което беше досега – един санитар да те посреща и да те насочва към съответния кабинет, не трябва да продължава. Това е лекарски ангажимент, а не на санитаря или медицинска сестра, изтъкна директорът на спешния институт.

Реклама

Мнения