Наказват две болници заради починал пациент
Наказват две болници заради починал пациент
Наказват две болници заради починал пациент
CredoMedia: in focus
CredoMedia: in focus
Компания
Наказват две болници заради починал пациент

Наказват две болници заради починал пациент

Готови са резултатите от проверката, извършена в три лечебни заведения - „Александровска“, „Пирогов“, „Св. Иван Рилски“, и Центъра за спешна медицинска помощ – София

Резултатите от проверката на Изпълнителна агенция „Медицински одит“ по повод смъртта на 74-годишния Спас Добрев са готови, две лечебни заведения – „Пирогов“ и УМБАЛ „Свети Иван Рилски“ в София, ще бъдат наказани.

Това става ясно от съобщение на Министерството на здравеопазването.

Проверките бяха разпоредени от здравния министър проф. Николай Петров, след като до него беше изпратено писмо от Евелина Добрева по повод смъртта на съпруга й на 16 септември тази година. В него жената споделя за проявена лекарска небрежност, за голямо закъснение на екипа на Спешна помощ, за отказан прием в „Пирогов“, за забавяне в „Александровска“, както и за липса на оборудване за оказване на спешна реанимация.

„Пирогов“ ще бъде санкциониран заради отказано лечение на пациента. Спас Добрев не е бил регистриран в болничната информационна система на спешния институт, липсват данни за извършен преглед и изследвания. Насочен е устно към друго лечебно заведение, е показала проверката.

Наказателна отговорност ще понесе и УМБАЛ „Св. Ив. Рилски“. Установено е, че пациентът е напуснал здравното заведение преди да е приключило лечението му. Въпреки че според съпругата му това е станало по негово желание, към документацията му не е приложено подписано информирано решение за прекратяване на престоя, което е задължително.

В „Александровска“, където пациентът почина, не са открити нарушения. „Проведените диагностично-лечебни дейности на пациента при спешната му хоспитализация в Университетска болница „Александровска“, са в пълен обем и съответстват на състоянието му“, са установили инспекторите от „Медицински одит“.

При проверката в Центъра за спешна медицинска помощ в София е установено, че линейката, осъществила транспорта на пациента, е била оборудвана с цялата необходима апаратура. Забавянето на екипа (час и двадесет минути след първото обаждане) се дължи на голямото натоварване и кадровия дефицит в системата, показват още резултатите от инспекцията.

Дневното дежурство на 16 септември в ЦСМП - София е били обезпечено от 12 екипа: 3 реанимационни и 9 лекарски, а постъпилите повиквания в центъра са били общо 275 на брой.

Публикуваме резултатите от проверката, оповестени тази сутрин от Министерството на здравеопазването, без редакторска намеса:

Извършената проверка от Медицински одит в лечебните заведения УМБАЛ „Александровска“, УМБАЛСМ „Пирогов“, УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ и ЦСМП – София показа както следва:

На 12.09.2017 г. пациентът С. Д. е приет за планово лечение в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ по клинична пътека „Диагностика и лечение на левкемии“ (минимален болничен престой – пет дни). На 15.09.2017 г. пациентът е напуснал по собствено желание, като към документацията му не е приложено подписано информирано решение за прекратяване на престоя, какъвто документ е задължително изискуем съгласно чл. 20, ал. 3 от Наредба 49/ 18.10.10.
Съпругата на С. М. Д. декларира, че по изрично нейно настояване и със съгласието на лекуващия лекар, на болния е разрешено прибиране у дома. За констатираните нарушения са образувани административно-наказателни производства.

На 16.09.2017 г. в 16:19 ч. към ЦСМП е подаден първият сигнал за пациента С. М. Д., като оплакванията са за ниско кръвно налягане и задух. В 17:45 ч. (час и двадесет минути след първото обаждане) адресът е посетен от екип на ЦСМП, който извършва преглед, поставя диагноза и констатира необходимост от спешно транспортиране до лечебно заведение.

Дневното дежурство на 16.09.2017 г. в ЦСМП - София е обезпечено от 12 екипа: 3 реанимационни и 9 лекарски, а постъпилите повиквания в ЦСМП са общо 275 броя.

В 18:15 ч. болният е в УМБАЛСМ „Пирогов“, където поради отказ за преглед и прием на пациента, се налага същият да бъде транспортиран в УМБАЛ „Александровска“ (18:25 ч.).

Линейката, осъществила транспорта на пациента, е била оборудвана с цялата необходима апаратура съгласно изискванията на Медицински стандарт „Спешна медицина“.
Проверката посочва, че съществува проблем със забавяне на спешните екипи на ЦСМП, гр. София, като проблемът е свързан с кадровия дефицит в системата.

Пациентът не е регистриран в болничната информационна система на „Пирогов“. Липсват документирани данни за извършен преглед, не са проведени клинико-лабораторни изследвания за доказване или отхвърляне на работната диагноза на ЦСМП. Насочен е устно към друго лечебно заведение.

За всички установени нарушения ще бъдат образувани административно-наказателни производства.

Проведените диагностично-лечебни дейности на пациента С. М. Д. при спешната му хоспитализация в Университетска болница „Александровска“, са в пълен обем и съответстват на състоянието на пациента. Въпреки извършените реанимационни действия, в 20:25 ч. настъпва летален изход.

След депозирана от съпругата на пациента молба за освобождаване от аутопсия, не може по категоричен начин да бъде определена основната причина за смъртта.

В писмото на съпругата на пациента са засегнати въпроси от морално-етичен характер, за които ИАМО е сезирала Комисията по професионална етика към БЛС.

Реклама

Мнения