Организмът не харесва смяната на часовото време, как да му помогнем
Съвет на деня
Съвет на деня
Страница
Организмът не харесва смяната на часовото време, как да му помогнем

Организмът не харесва смяната на часовото време, как да му помогнем

Вижте препоръките на специалистите

 Преходът от лятото към зимата може да причини на организма определено напрежение, нарушение в съня, повишен риск от психични заболявания и пътнотранспортни произшествия.

Реакцията на промяната на времевия ритъм, както и процесът на приспособяване до голяма степен се определят от индивидуалните особености на човека, от типа на нервната му система, от здравословното му състояние. Лекарите посочват, че привикването може да отнеме дори до 3 седмици

В най-голяма степен от смяната на часовото време страда сънят и по-точно нарушава се връзката между отделянето на мелатонин и съня. Между хормона на епифизата мелатонин и съня съществува пряка връзка и недостигът на мелатонин значително затруднява и прави невъзможно заспиването. Максималната му концентрация в кръвта е от 0 до 4 часа и ако човекът е ставал в 5 часа, то с въвеждането на лятното време той е принуден да се събужда и да бодърства тогава, когато всички негови физиологични механизми все още са в режим на отдих. При преминаване към зимно часово време – обратно, той трябва да остане в покой, когато организмът му вече е настроен в работен режим.

За да преодолеем тези негативни реакции на организма, специалистите препоръчват:

-Хранете се правилно и пълноценно. Това ще помогне на организма по-лесно да се адаптира. В никакъв случай не допускайте недостига на витамини, микроелементи, на свежи плодове и зеленчуци. Ако е необходимо, възползвайте се от комплексните витамини, особено В6

-Избягвайте прекалената физическа активност в първите дни на прехода, не се захващайте с нови дейности, придържайте се към обичайните и неотложни дела от ежедневния ви график, докато свикнете с промяната

Повишете нивата на Мелатонинза спокоен сън. Дали чрез разходки на слънце и чист въздух, дали чрез предписани от лекар препарати, трябва да се повишат нивата на мелатонин в организма. Счита се, че той може да бъде по-ефективен дори и от приспивателно. Той е ефикасно и безопасно средство, което подпомага настъпването на съня и предразполага към спокойно прекарване на нощта. Мелатонинът е хормон, който помага за регулирането на други хормони и поддържането на ритъма на тялото, пряко отговорен за заспиването и събуждането. Освен това е мощен антиоксидант и подпомага за унищожаването на вредните радикали в организма. Той регулира биологичния ритъм.

Реклама

Мнения