Съвети за любителите на зимни спортове
Съвети за любителите на зимни спортове
Съвети за любителите на зимни спортове
г-жа Габриела Субашка
г-жа Габриела Субашка
Медицински специалист
Съвети за любителите на зимни спортове

Съвети за любителите на зимни спортове

Превенция на травматизъм през зимата

Идва един чакан, от много от вас, сезон - сезонът на зимните спортове. В прогнозата вече има снежинка. Това е периодът на годината, с регистриран висок процент травматизъм. 
Една от най-честите травми е скъсани кръстни връзки. Спортуващите го приемат, като неочаквано, но аз харесвам мисълта, че "Неочакваното винаги изисква дълга подготовка." (в случая неправилна).
Голяма част се качват на ските, без да са подготвили тялото си затова. Много от вас дори не практикуват други спортове. Идва снегът и се качват на ските. 
Меките тъкани имат свойството да губят еластичността си, когато не им се налага да използват, това качество. Студът предразполага за допълнителното им сковаване, което е допълнителна предпоставка за травми.
Обикновено зимните спортуващи казват: Ех, как на последния ден стана? Всичко си беше наред.
При множеството спускания, мускулите започват да се "натягат", дължината им се скъсява, започват да "дърпат" лигаментите и залавните си места и при едно минимално отклонение, от правилното движение, се разкъсват частично или изцяло.
Това, което препоръчвам на хората, с които работя е: месец преди да започнете със зимните спортове, да поработят за силата, гъвкавостта и издръжливостта на краката си (Тези дни ще кача клипчета с примерни упражнения, за тези от вас, които реагират с: Няма време). 
Друго, което бих ви посъветвала е, след всеки зимен маратон, да правите стречинг на тялото си. Зимните спортове изискват много изометрична контракция на мускулатурата, което я товари допълнително. 10-15 минути, след спусканията, ще ви гарантират дълъг и безавариен сезон. А какво по-хубаво от това!
Зимата е толкова кратка, насладете й се максимално и бъдете здрави 

Реклама

Мнения

5 дек 2017 00:48

Стречингът е важен, важно е да се загреят основните мускулни части от тялото! Благодарности за препоръките и безпроблемен зимен сезон на всички любители на ски, сноуборд, кънки на лед и други .. 

4 дек 2017 11:39

Ще очаквам с нетърпение видеата! Аз самата съм скиор любител, карам от няколко години, но си признавам,че не правя нищо специално преди това.