Публикация

Пациентите се оплакват предимно от ограничен достъп до лечение


2706 сигнала за нередности в здравната система са получени в информационния център на Националната пациентска организация.

Най-много оплаквания – 878, са свързани с ограничения достъп до лечение и медицинска помощ. 356 души са недоволни от лимитите за направления, 188 - от нивата на реимбурсация на лекарствата а 160 – от процедурите по отпускането им.

772 са изразили недоволство от бюрокрацията. Голяма част от сигналите са за обидно отношение от страна на лекари и медицински сестри

560 души са се оплакали от липса на информация – за заболявания, за здравноосигурителната система, за това какви са правата им като пациенти.

Сигналите за  корупция са 252. От тях 78 са за неправомерно събирани потребителски такси, а 148 са за принудителен избор на лекуващ екип.

От лекарски грешки са се жалвали 238 души.

Общият извод от подадените оплаквания е, че хората в България имат ниско доверие в здравната система, институциите и изпълнителите на медицинска помощ.

Националната пациентска организация препоръчва да се работи за подобряване на достъпа до лечение и лекарства, за намаляване на бюрократичните пречки пред пациентите и да се регламентира правото им да бъдат информирани, както и да получават добро отношение.

Телефонът, на който НПО приема оплакванията от здравната система, е 0700 10 515.

Коментари