Как да разберем кога имаме нужда от стречинг
Как да разберем кога имаме нужда от стречинг
Как да разберем кога имаме нужда от стречинг
г-жа Габриела Субашка
г-жа Габриела Субашка
Медицински специалист
Как да разберем кога имаме нужда от стречинг

Как да разберем кога имаме нужда от стречинг

Спазъм на мускулите от повишен тонус или неврологичен, защитен спазъм

Здравейте, здрави хора, днес ще обърна внимание на стречинга.
Как да разберем кога да разтягаме?
Имате ли мускули, които разтягате постоянно без никакъв резултат. Понякога стречингът може да ви навреди повече, отколкото да ви помогне.
Мозъкът винаги се грижи за нас: грижи се да дишаме докато спим, да си махнем ръката от горещ предмет и милиони други дейности, в ежедневието ни, с което запазва тялото ни, в перфектен баланс.
Един от начините, по които ни съобщава, че имаме дисбаланс в някой мускул е, с чувството на скованост. Но винаги ли разтягането, на този мускул, е най-правилното?
Има два типа скованост: механична и неврологична. Механичната скованост се получава, когато мускулът се е сксъсил и има нужда да бъде удължен. Този тип се среща най-често при мускулите, които сгъват тазобедрената става, гръдните мускули и мускулите около лопатката. Разтягайки тези мускули, ще облекчите чувството на скованост. 
Вторият тип е неврологичната скованост. Случва се, когато мускулът е непрекъснато преразтяган. Когато мускулът се преразтяга мозъкът праща импулси, по тялото на мускула, да се съкращава, за да запази тялото балансиран. Което, в отговор, поражда чувството на скованост. Разтягането на този мускул, само ще засили това чувство и ще направи положението по лошо. Областите, в които най-често се среща: задната бедрена мускулатура, в областта на кръста и долната част на трапеца.
Ще дам пример със седящите професии, тъй като те са доста често срещани. Ако всеки ден седите дълго време, хип флексорите се скъсяват, придърпват таза напред, което удължава задната бедрена мускулатура и води до усещането, че тряба да разтегнете задното си бедро.
В случаят това не е правилно, мускулите, които трябва да бъдат разтегнати са хип флексорите. Така те ще освободят таза и ще върнат баланса на задната бедрена мускулатура.
Трудно е човек сам да се диагностицира, така че ако усещате скованост е добре да се консултирате с физикален терапевт.
Хубав ден, здрави хора :-)

Реклама

Мнения