Публикация

Как да борим пролетната умора чрез храната

Предлагаме ви препоръките на д-р Радостина Гайдарова, специалист по нутрициология. Лекарката е част от екипа на Центъра за безкръвни операции към верига болници „Медлайн-Централ Хоспитал“ в Пловдив, който се ръководи от д-р Васил Ангелов.


Забелязали ли сте, че след обилен обяд или вечеря често чувствате отпадналост?

Това се случва, защото тялото използва енергията си за да смила голямото количество приета храна, вместо да „зареди“ останалата част от организма с енергия.

Най-лесният начин да избегнем това състояние на отпадналост след хранене е да се храним на по- малки порции през деня. Това ще поддържа тялото ни редовно заредено с енергия и дори може да ни помогне да загубим част от ненужното ни тегло, ако имаме такова.

Най-добре за организма през пролетта и не само, влияят необработените храни, защото колкото и да са вкусни порция пържени картофи, тяхната хранителна стойност е много ниска. Всички преработени храни са пълни с консерванти, които забавят тялото ни. Важна е консумацията на пресни плодове и зеленчуци. Те съдържат много ценни хранителни вещества – витамини и минерали и са бърз източник на енергия. Набавянето на мазнини също не е за пренебрегване в опитите си да се стремим да бъдем по-енергични и пълноценни.  Полезни за организма мазнини, които са източник на енергия, можем да намерим в ядките, авокадото, зехтина, рибата. Протеините от своя страна са тези, които спомагат за регулацията на използването на енергията ни и укрепват имунната система. Можем да си ги набавим чрез чистото месо, яйцата, рибата.

Друг важен аспект при борбата с умората е закуската – тя подобрява концентрацията и предпазва от преяждане в останалата част на деня. Освесените ядки и чията съдържат фибри са отличен източник на продължителна енергия.

Пролетната алергия като доста изявен здравословен проблем, характерен за сезона, също може да бъде повлиян от храната. Хора, страдащи от нея, трябва да наблегнат на цитрусови плодове, ананас, магданоз, броколи, лук и чесън.

Не трябва да забравяме да пием и много течности, защото резултатът от дехидратацията е именно умората. За предпочитане е да избягваме допълнително подсладените напитки, добър и енергизиращ за организма вариант е вода с прясно изцеден лимон.

Коментари

29 мар 2018 10:17
Анонимен
29 мар 2018 10:17

Много бих се радвала ако има статия за това как чрез храни да забавим стареенето...