Публикация
Създава се електронен имунизационен регистър
Целта е до него да имат достъп личните лекари, пациентите и здравните власти
Процедурата при поставяне на ваксина в момента е следната - личният лекар въвежда в картона на пациента данните за всяка направена имунизация. Същите данни се въвеждат и в
профилактичната карта и здравната книжка на имунизирания. След като се постави ваксината и се попълнят данните на съответните места, те се изпращат и към НЗОК, и към регионалните здравни инспекции. Тези данни обаче в момента не са обект на единна система и затруднението е налице, когато човек реши да смени местоживеенето, премести се в друг град, смени своето джипи. В тези случаи е наложително да се предостави информация за извършените имунизации и пациентът трябва сам да направи това информиране.
Защо трябва да се ваксинират децата и възрастните
Тази система силно затруднява и откриването на неимунизирани пациенти.
Затова МЗ създава
единен електронен имунизационен регистър
Който ще е лесно достъпен за специалистите и обмена на данни ще става по-бързо и ефективно. Софтуерът вече е готов и предстои тестово да се използва от личните лекари.
Достъпът до този регистър ще е за медицински специалисти, здравни власти и пациенти.
Коментари