31 юли 2018 година, Даниела и Огнян Секирански се грижат за 9- годишната си внучка. Вечерта детето вдига температура над 40 градуса и бабата и дядото звънят на 112, защото смятат, че температурата е критично висока и не знаят какви мерки да предприемат.
В един момент детето започна да трепери. Премерих й температурата и се стреснах. Детето изпадна в безпомощност и заспиваше
разказва Даниела Секиранска пред „Здравей, България“. Малката вече е с 41 градуса и в безпомощно състояние. Семейство Секирански отново звънят на телефон 112, откъдето им казват сами да се погрижат за свалянето на високата температура и, че екип ще дойде, когато бъде намерен педиатър.
По това време детето вече започна да повръща. Наистина бяхме шокирани. Тогава извикахме линейка на частна фирма. Дойдоха след 10 минути
казва Даниела, като пояснява, че между двете обаждания е минал цял час.
Катя Сунгарска отрича верността на твърденията на бабата и дядото, като казва, че двете позвънявания са били в интервал от 6 минути.
Линейката със спешния екип идва на 45-тата минута, като пред входа се засича с екипа на частната линейка, който вече е дошъл за болното дете.
"Системата за нищо не става."
"Не са виновни от Спешна помощ, така е като всеки звъни за щяло и нещяло."
"Защо плащаме осигуровки, след като не получаваме обслужване, когато ни е нужно."
"Това е съзнателен геноцид."
"Лекарите правят каквото могат, но здравната система е порочна."
"Бърза помощ не е такси, защо бабата и дядото не са закарали детето в спешното?"
Когато става въпрос за здраве, темата е много чувствителна, но когато се касае за дете, тогава нещата са направо болезнени.
Всъщност според степента на спешност и времето за пристигане на линейка, състоянието на детето явно е определено като зелен код, т.е. Зелен код - от 20 до 120 минути за изчакване. Това са пациенти с минимална спешност, стабилни са и не са в животозастрашаващо състояние.
Триажни категории при спешни пациенти (от сайта на МЗ):
Коментари