Публикация

Нови ограничения при рекламирането на цигари


В магазините, в които се продават цигари, продуктите няма да може да се излагат на външните витрини - това предвиждат промени в Закона за тютюна и тютюневите изделия, внесени от председателя на Комисията по здравеопазване д-р Лъчезар Иванов.

С поправките се въвеждат нови ограничения за рекламиране на тютюневите изделия. Промотирането им може да става само на територията на предприятия, където се обработват и произвеждат, както и в търговските обекти, като рекламата не трябва да е видима отвън.

Отменя се и възможността за реклама чрез използване на търговската марка. Здравни предупредителни надписи ще трябва да се поставят и върху рекламата.

“Не е работа на законодателството да решава къде да бъдат поставени цигарите. Те могат да бъдат поставени високо или по-ниско, това вече е индивидуално. Въпросът е да не се рекламират”, каза д-р Иванов.


Коментари