Публикация

Тези 6 странни неща засилват имунитета

Тези 6 странни неща засилват имунитета

Всички знаем, че някои неща гарантарано действат укрепващо на имунната ни система. Това са приемът на витамини, многото течности, плодовете и зеленчуците, сънят. Съществуват обаче и някои нестандартни, не така широко разпространени, начини да засилим имунитета си. Учените съветват да не ги пренебрегваме, защото те могат да ни помогнат в сезона на простудите и грипа.

За здрав имунитет:

1. Взимайте хладен душ

Не са много хората, които обичат хладния душ, но този навик ще подкрепи устойчивостта ви срещу простудите. Учени доказаха, че любителите на хладния душ имат повече бели кръвни клетки, които се борят с вирусите, в сравнение с хората, които предпочитат горещата вода. Обяснението на специалистите е следното: когато организмът се опитва да се сгрее, той повишава скоростта на обмяната на веществата, което активизира имунната система. Само не бива да забравяте, че това е профилактичен метод и не бива да се използва, когато сте болни.

чесън и лук за имунитет

2. Хапвайте продукти със силна миризма

Колкото по-силно мирише един продукт, толкова по-полезен е за имунитета - не забравяйте това правило. То с пълна сила важи за суровия чесън, лука, джинджифила и женшена. Само в чесъна се съдържат над 70 различни серни съединения – вещества, необходими за образуването на клетки, убиващи вирусите. Изследване, проведено в Япония, доказало, че само 1-2 скилидки чесън на ден повишават имунитета с 40%.

музика за имунитет

3. Слушайте приятна музика

 Учените са категорични, че слушането на успокояваща музика понижава кортизола в организма и повишава нивото на имуноглобулин А , който е природен имуномодулатор.

Как да разберем дали детето има слаб имунитет

4. Правете си често масаж

Масажът повишава съпротивителните сили на организма. Учени установили, че при масажиране се понижава нивото на кортизола и повишава нивото на хормоните на радостта – допамин и серотинин. Когато хората изпитват стрес, организмът им изработва хормонът кортизол. Повишената тревожност увеличава желанието да се употребяват продукти, богати на въглехидрати, мазнини и захар, което изтощава имунната система. Помага ѝ пониженото ниво на кортизола.

кисело зеле за имунитет

 5. Яжте кисело зеле

Киселото зеле, както и другите туршии, съдържат полезни пробиотици, които укрепва имунитета. Над 70% от имунната система на хората се намира в стомашно-чревния тракт, а равновесието на микрофлората помага да се борим с вредните микроорганизми.

6. Носете медни аксесоари

Медта е необходим микроелемент, който се свързва с ферментите. Те участват в образуването на хемоглобин, необходим за възстановяване и лечение на организма ни. Медта стимулира имунната система да се бори с инфекциите, възстановява увредените тъкани и помага за тяхното по-бързо зарастване. Според учените, ако носите украшения от мед, то неголямо количество от елемента попада в тъканите и кръвотока, което поддържа имунитета.

 

 

 

Коментари