Публикация
Медицински сестри се обучават как да комуникират с пациентите
Обучителен курс помага на медицинските сестри да подобрят грижите, които полагат за пациентите. Той се ръководи от д-р Антония Григорова, консултант по Клинична етика и Организационна психология.
Курсът, наречен „Разум и чувства“, се проведе на 12 декември в спешната болница „Пирогов“. В него взеха участие над 20 медицински сестри от Клиниката по урология на лечебното заведение. В основата му бяха
два основни проблема:
- Как да се влиза в комуникация с пациентите?
- Как да се разрешават конфликти с пациентите?
Според д-р Григорова има няколко основни подхода за комуникация с пациентите. Според нея е необходимо медицинските сестри да:
- Водят разговор „лице в лице“ с пациентите;
- Да говорят на езика на пациентите;
- Да ги слушат;
- Да бъдат чувствителни към емоцията им;
- Да осъществяват обратна връзка с тях.
Д-р Григорова планира през курса да минат възможно повече медицински сестри от „Пирогов“. Болницата е избрана от нея, заради
високите нива на стрес сред медиците от спешното лечебно заведение
„Далеч съм от мисълта, че едно двучасово обучение може да бъде достатъчно. Трябва да има постоянство и повече практическа част. Ценното на този тип обучения е, че те се провеждат в средата, в която тези хора работят и им се дават инструменти, с които да се справят в комуникацията с пациентите“, коментира д-р Григорова.
Коментари