Публикация
1/3 от лекарите в България избират дигитални платформи за работа и развитие
Най-активни във виртуалното пространство са онколозите, голямата изненада са фармацевтите
1/3 от лекарите в България вече са активни дигитално. Това обяви д-р Кунчо Трифонов, експерт анализатор на процесите в здравеопазването и фармацията по време на първата конфереция Pharma NеxtGen. 8973 от всички 22 000 медицински специалисти у нас са участвали в различни виртуални активности в най-голямата онлайн здравна платформа в страната CredoWeb през последните 12 месеца. Месечно четат, харесват, коментират и дискутират 4270 медицински специалисти.
За сравнение в Германия дигитално активните лекари са едва 10%, сочи статистиката.
Най-активни в специализираното дигиталното пространство са онколозите, следвани от дерматолози и ендокринолози. След тях се подреждат педиатри, акушер-гинеколози и невролози.
Изненадващата на пръв поглед активност на онколозите се обяснява с факта, че това е комплексна специалност, чиито представители реагират активно на научно и свързано с практиката им съдържание, споделят го, коментират, дебатират, обучават се и следят движенията на колегите си от гилдията, отбеляза д-р Трифонов.
В регионален план според анализа първи са лекарите в: Бургас (44,76%), следвани от София (42,51%), Пловдив (41,98%), Стара Загора, Плевен и Варна.
Нюзлетрите с професионално избрано и таргетирано по специалности съдържание имат 21% open rate, което е драстично по-високо от баналния е-dеtailing, който е едва 3-5%, каза още анализаторът. Обзорните новини до групи специалности се отварят от 15%. Анализът по специалности показва, че най-добре реагират на нюзлетъра фармацевтите – 32%.
Причината е, че на тях им липсва истинска професионална информация, те са заринати от хартиени материали и спам, което увеличава рефлексията им към този тип специфична комуникация, изтъкна Кунчо Трифонов.
Подчертано добро отношение към нюзлетър с професионална и селектирана информация имат също АГ и онколози.
Лекарите демонстрират все по-голям интерес към интерактивните форми на комуникация,
предпочитат формати, в които могат да участват в удобно за тях време поради високата си заетост и искат да имат комуникация с водещи специалисти.
65% от дигитално активните лекари са проявили интерес към специализирани публикации, 48% - към медицински дискусии, 31% са разглеждали профили на колеги и лечебни заведения. След това се нареждат е-learning, дашборд и търсачка. В уникалните иновативни по формат виртуални събития в CredoWeb за 1 г. са се включили 17 990 лекари. Една дискусия се посещава от включил се вече лекар средно 3,2 пъти.
Фармацевтичната индустрия осъзнава все повече необходимостта да предоставя на лекарите качествено дигитално съдържание, практически ориентирани обучения и персонална комуникация с лекарите. Това е основното послание, излъчено преди дни на най-голямата световна фармацевтична конференция в Барселона ЕyeforPharma. Благодарение на дигиталните технологии фармата днес има възможност за подобри потребителското изживяване на лекарите, а оттам и на пациентите чрез интеракции, повече точки на контакт, добавена стойност и атрактивно представени истории, отбеляза Александра Велева, управител на CredoWeb. 98% от компаниите вече са категорични, че дигиталната трансформация е решаваща за развитието им, посочи Силвия Александрова, мениджър Международно бизнес развитие.
По време на Pharma NеxtGen няколко фармацевтични компании представиха
успешни дигитални проекти, реализирани в партньорство с CredoWeb
Д-р Петър Велев, управител на Еcopharm, презентира "Виртуална кардио академия", чрез който компанията е увеличила с 25% кардиологичното си портфолио и е реализирала 129% печалба. Заради иновативния бизнес модел компания бе сред 5-те световни компании на ЕyeforPharma 2019.
Нели Босева, Senior Associate Value, Access and Policy от Amgen, говори за проектите "Фамилна хиперхолестеролемия" и "Остеопороза" и изтъкна, че компанията е избрала платформата CredoWeb заради широката общност медицински специалисти и авторитета й.
Дигиталният експерт на Bayer за България, Румъния и Молдова Биляна Василева сподели, че предимството на дигиталните канали е във възможността компанията да измери ефективността, инвестициите и ресурсите си, както и да получава надеждна обратна връзка от пазара.
В рамките на събитието бе представен и новият партньорски проект на Еli Lilly и CredoWeb "Дигитален колеж по диабет". Ползите на онлайн обучението и специфичният инструментариум бяха изтъкнати от д-р Петя Консулова от УМБАЛ „Св. Георги“-Пловдив, и Петър Галев, мениджър Медицински комуникации в CredoWeb. CredoWeb запозна аудиторията с най-новите инструменти за онлайн проучвания и мониторинг на докладването на нежелани лекарствени реакции.
Коментари