Публикация

1/3 от лекарите в България избират дигитални платформи за работа и развитие

1/3 от лекарите в България избират дигитални платформи за работа и развитие

Най-активни във виртуалното пространство са онколозите, голямата изненада са фармацевтите

1/3 от лекарите в България вече са активни дигитално. Това обяви д-р Кунчо Трифонов, експерт анализатор на процесите в здравеопазването и фармацията по време на първата конфереция Pharma NеxtGen. 8973 от всички 22 000 медицински специалисти у нас са участвали в различни виртуални активности в най-голямата онлайн здравна платформа в страната CredoWeb през последните 12 месеца. Месечно четат, харесват, коментират и дискутират 4270 медицински специалисти.

 

За сравнение в Германия дигитално активните лекари са едва 10%, сочи статистиката.

Кунчо Трифонов
д-р Кунчо Трифонов

 

Най-активни в специализираното дигиталното пространство са онколозите, следвани от дерматолози и ендокринолози. След тях се  подреждат педиатри, акушер-гинеколози и невролози.

 Изненадващата на пръв поглед активност на онколозите се обяснява с факта, че това е комплексна специалност, чиито представители реагират активно на научно и свързано с практиката им съдържание, споделят го, коментират, дебатират, обучават се  и следят движенията на колегите си от гилдията, отбеляза д-р Трифонов.

В регионален план според анализа първи са лекарите в: Бургас (44,76%), следвани от София (42,51%), Пловдив (41,98%), Стара Загора, Плевен и Варна.

 

Нюзлетрите с професионално избрано и таргетирано по специалности съдържание имат 21% open rate, което е драстично по-високо от баналния е-dеtailing, който е едва 3-5%, каза още анализаторът. Обзорните новини до групи специалности се отварят от 15%. Анализът по специалности показва, че най-добре реагират на нюзлетъра фармацевтите – 32%.

Причината е, че на тях им липсва истинска професионална информация, те са заринати от хартиени материали и спам, което увеличава рефлексията им към този тип специфична комуникация, изтъкна Кунчо Трифонов.

Подчертано добро отношение към нюзлетър с професионална и селектирана информация имат също АГ и онколози.

Лекарите демонстрират все по-голям интерес към интерактивните форми на комуникация,

предпочитат формати, в които могат да участват в удобно за тях време поради високата си заетост и искат да имат комуникация с водещи специалисти.

65% от дигитално активните лекари са проявили интерес към специализирани публикации, 48% - към медицински дискусии, 31% са разглеждали профили на колеги и лечебни заведения. След това се нареждат е-learning, дашборд и търсачка. В уникалните иновативни по формат виртуални събития в CredoWeb за 1 г.  са се включили 17 990 лекари. Една дискусия се посещава от включил се вече лекар средно 3,2 пъти.

активност на лекарите в България по региони

Фармацевтичната индустрия осъзнава все повече необходимостта да предоставя на лекарите качествено дигитално съдържание, практически ориентирани обучения и персонална комуникация с лекарите. Това е основното послание, излъчено преди дни на най-голямата световна фармацевтична конференция в Барселона ЕyeforPharma. Благодарение на дигиталните технологии фармата днес има възможност за подобри потребителското изживяване на лекарите, а оттам и на пациентите чрез интеракции, повече точки на контакт, добавена стойност и атрактивно представени истории,  отбеляза Александра Велева, управител на CredoWeb. 98% от компаниите вече са категорични, че дигиталната трансформация е решаваща за развитието им, посочи Силвия Александрова, мениджър Международно бизнес развитие.

 

По време на Pharma NеxtGen няколко фармацевтични компании представиха

успешни дигитални проекти, реализирани в партньорство с CredoWeb

Д-р Петър Велев, управител на Еcopharm, презентира "Виртуална кардио академия", чрез който компанията е увеличила с  25% кардиологичното си портфолио и е реализирала 129% печалба. Заради иновативния бизнес модел компания бе сред 5-те световни компании на ЕyeforPharma 2019. 

Д-р Петър Велев
д-р Петър Велев

 

Нели Босева, Senior Associate Value, Access and Policy от Amgen, говори за проектите "Фамилна хиперхолестеролемия" и "Остеопороза" и изтъкна, че компанията е избрала платформата CredoWeb заради широката общност медицински специалисти и авторитета й.

 

Дигиталният експерт на Bayer за България, Румъния и Молдова Биляна Василева сподели, че предимството на дигиталните канали е във възможността компанията да измери ефективността, инвестициите и ресурсите си, както и да получава надеждна обратна връзка от пазара.

Биляна Василева - Байер
Биляна Василева

 

В рамките на събитието бе представен и новият партньорски проект на Еli Lilly и CredoWeb "Дигитален колеж по диабет". Ползите на онлайн обучението и специфичният инструментариум бяха изтъкнати от д-р Петя Консулова от УМБАЛ „Св. Георги“-Пловдив, и Петър Галев, мениджър Медицински комуникации в CredoWeb. CredoWeb запозна аудиторията с най-новите инструменти за онлайн проучвания и мониторинг на докладването на нежелани лекарствени реакции.

Коментари