27.08
CredoWeb
CredoWeb
Компания

Интернет сайтове насърчават тютюнопушенето?

Според ново проучване сайтовете за видео споделяне като „YouTube” стимулират тютюнопушенето сред младите хора чрез качваните в тях видеоклипове, свързващи известни марки цигари със знаменитости, музика, спорт и анимационни филми.

Липсата на ограничения за рекламиране на цигарите, каквито сега има в медиите, е превърнала популярният интернет сайт в място за открито популяризиране на вредния навик.

Учени от Нова Зеландия са анализирали англоезични видеоклипове, в които се споменават няколко различни марки цигари, и се опитали да установят дали пушенето и марката се възприемат положително, или отрицателно.

Много от видеоклиповете съдържали стари ТВ реклами и плакати, които били забранени в много страни. Освен това в тях били включени сцени от филми с популярни актьори с цигара в ръка, чиято марка можела да се види, откъси от спонсорирани от марки цигари спортни събития и телевизионни кадри от 50-те и 60-те години, сред които от „Семейство Флинстоун" и други популярни тогава предавания и сериали.

71% от клиповете били определени като насърчаващи тютюнопушенето, 4% били против него, а останалите 25% не влизали в нито една от двете категории.

Клиповете, свързани с популярна марка американски цигари, били най-гледани, всеки от които е привлякъл средно близо 104 000 зрители. Един от тях е бил гледан от 2 милиона зрители, съобщава още Франс Прес.

Мнения