Публикация

Д. Атанасова: Преструктурирането цели медицинската помощ да е достъпна, но и качествена

„А пациентите страдат най-много, защото за тези, които плащат здравните си вноски, почти никога няма направления. Те трябва да платят на специалист, за да се прегледат. Това са предимно работещите хора, които нямат време да чакат по опашки при лични лекари -  каза Десислава Атанасова в интервю за Хелт медия.  - Ако случайно им се наложи да влязат в болница, трябва да си доплатят, и то без да е ясно за какво. Просто някой да им обърне внимание, някой да им отвори вратата или да им каже каква им е диагнозата”.
Председателката на Комисията по здравеопазване заяви още:
„От месеци колеги от опозицията се упражняват на тема „закриване на болници”, особено в парламентарния контрол. Закриване на болници няма да има - както беше многократно заявено. Ще има преструктуриране с цел оказване на адекватна и качествена медицинска помощ. Наистина българинът е свикнал болницата да е на 5 минути път от къщи, но никъде по света не е така. Ние не сме толкова силни икономически, че да си позволим да издържаме здравеопазване с толкова много лечебни заведения. Трябва така да преструктурираме цялата система, че едновременно да бъде достъпна медицинската помощ, но и да бъде качествена. Не само някъде да има табела „болница”, а всъщност вътре да се оказва, че няма дежурен лекар, който да те прегледа след 2 часа след обед.
Аз разбирам страховете на хората, но те трябва да осъзнаят, че в болница се влиза при необходимост, а не просто през 8 часа да се дава хапче и да се мери температура”.

Коментари