Публикация

Плосък корем с малки промени в диетата

Термогенични храни

Термогенични храни се наричат тези, за чието правилно смилане организмът използва максимална енергия (в калории). Някои от най-ефикасните термогенични, или топящи мазнините храни, са нетлъстите протеини, като пилешкото, пуешкото и постното говеждо месо, яйчните белтъци, рибата. Лютият пипер, горчицата, ябълковият оцет, зелето, броколито, целината и канелата също имат термогенични свойства, които засилват метаболизма и вталяват.

Храни с нисък гликемичен индекс

Гликемичният индекс е средство за измерване на скоростта на постъпването на въглехидратите в кръвта. Колкото по-висок е индексът, толкова повече инсулин отделя организмът, което предизвиква натрупване на излишни мазнини в областта на талията.

Гликемичният индекс може да бъде: висок (над 70), среден (55-70) и нисък (до 55). Храните с висок индекс, които трябва да се избягват включват: бял хляб, кифли, бисквити, багети, сушени фурми, готово картофено пюре и някои зърнени храни, като корнфлейкс, оризов чипс. Пълнозърнестите продукти са с по-нисък индекс. Същото се отнася и за повечето плодове и зеленчуци, млечните и бобовите  храни, както и нетлъстото месо.
 
Хидратиращи храни

Хроничната лека или средна дехидратация може да причини лошо храносмилане, умора, болки в ставите, изсушаване на кожата и да направи отслабването невъзможно. 70% от състава на човешкото тяло е вода. След въздуха, водата е най- важна за функционирането на организма. Бърз и резултатен начин за задействане на метаболизма, за отслабване и изчезване на коремните тлъстини е да се изпиват ежедневно най-малко 8 чаши вода. Ако не обичате да пиете много вода, включете в менюто си храни с високо водно съдържание. Например диня (92% от съдържанието й е вода), пъпеш, целина и др. Овкусявайте водата с резенчета лимон или краставица.

Богати на фибри храни

Казват, че здравето на човека зависи от здравето на неговите „тръби”. С други думи, от приемането, смилането и изхвърлянето на храната. Храните с високо съдържание на фибри, като пълнозърнести хлебни изделия, ябълки, смляно ленено семе, кафяв ориз и зеленчуци, държат под контрол теглото и подобряват храносмилането.Жените трябва да поемат по 25 грама, а мъжете по 30 грама фибри на ден. Освен, че засищат, те топят мазнините около талията.

Разбира се, не трябва да разчитате само на изброените категории храни. Трябва редовно да правите коремни упражнения, за да укрепите мускулите си и да се вталите!

Коментари