Публикация

Безплатен телефон за консултации на хронично болни пациенти

Безплатен телефон за консултации на хронично болни пациенти

Информационна линия в помощ на пациентите с хронични заболявания стартира от днес, 22 април 2020 г. Тя е създадена от Националната пациентска организация, с подкрепата на VIVACOM.

На номер 0800 14 515 хората ще имат възможност да получат информация от специалисти

в ендокринологията, кардиологията, онкологията, инфекциозните болести и др., всеки работен ден от 9:00 до 18:00 часа.

 

Пациентите ще могат да се свържат и с психолог, с когото да обсъдят тревожността или притесненията си в извънредната ситуация. Линията не обслужва спешни състояния, съобщават от Националната пациентска организация.


Благодарение на партньорството с VIVACOM,

телефонните консултации са безплатни до края на май 2020 г.

За пациенти, за които е необходима консултация по документи или преглед на резултати от изследвания, НПО осигурява възможност за пряка връзка с лекарите във виртуален здравен кабинет, предоставен от Medcare.bg.


Информационната линия гарантира достъпа до здравна информация и навременно запознаване на хората с хронични заболявания в условията на извънредно положение, без да отменя консултацията с техния лекуващ лекар. Повече информация за специалистите, които приемат обажданията, може да бъде получена на информационния портал на НПО за пациенти в условия на COVID – www.covid.npo.bg.


Откриването на горещата телефонна линия 0800 14 515 е първият етап на дългосрочната кампания на Националната пациентска организация в подкрепа на хората с хронични заболявания. Правни експерти, пациентски организации и научни дружества работят по пакет от предложения, които да улеснят дигиталното здравеопазване, както и да гарантират достъпа до здравни грижи дистанционно за заболяванията, при които това е възможно.

Коментари