Публикация

Проф. Салчев: Разплатихме се с всички болници, злоупотреби с пари за COVID не е имало

Проф. Салчев: Разплатихме се с всички болници, злоупотреби с пари за COVID не е имало

През април, когато беше най-сложният период, приемът на пациенти в болниците е спаднал с около 25-30%. За този месец вече наблюдаваме увеличение на обемите в болниците. През май спрямо април месец има 114% изпълнение на дейностите в болничната помощ.


Това заяви проф. Петко Салчев, управител на НЗОК, пред БНТ.


„Пациентите се връщат в болниците, страхът е преодолян. Лекарите работят също без страх, за да могат да обслужват своите пациенти“, изтъкна проф. Салчев.


Според него в момента

болниците ще трябва да реорганизират дейността си

така че да приемат тези, които са отложили лечението си.

 

„И преди имаше т. нар. планови операции и листи на чакащите. В сравнение със западните системи у нас достъпът до медицинска помощ е доста по-бърз. Смятам, че това отлагане с месец ще бъде компенсирано“, отбеляза управителят на НЗОК.

Разплатихме се с всички болници, подчерта проф. Салчев.

„Проблемът с „Пирогов“ относно забавянето на парите от НЗОК беше организационен. Ако последните два дни на месеца се паднат в събота или неделя, плащането се прехвърля в следващия месец. Не за първи път се случва, смятам, че е преодолимо. Това се случи не само в „Пирогов“, но и в останалите болници, просто така е устроена администрацията в страната“, поясни управителят на осигурителния фонд.


По негово мнение

ситуацията с COVID-19 не може да стане причина за източване на средства от здравната каса

Над 1 милион и 300 хиляди са платени за лечение на пациенти с коронавирус до края на май.

 

„Категорично не е имало злоупотреби. На ежедневна база получаваме данни от всички лечебни заведения, с изключение на първичната и специализираната помощ“, подчерта проф. Салчев.


В Каварна медици протестират, защото не са получавали заплатите си. Управителят на НЗОК увери, че от касата редовно плащат на болниците и на всички договорни партньори. По негово мнение проблемът трябва да се търси в управлението на болницата.

В момента не се налага да се направи актуализация на бюджета на Касата, каза още нейният управител.

От понеделник трябва да заработи система за оценка от страна на пациента за удовлетвореността му от здравната помощ. Подготвено е мобилно приложение. То е напълно безплатно.

 

 

Коментари