Публикация

Недостигът на сън пречи на диетите

Недостигът на нощна почивка намалява ефективността на отслабването, тъй като се стимулира производството на хормон, потискащ физическата активност и изгарянето на мазнини в организма, като същевременно увеличава глада.

Изследването е проведено с 10 здрави доброволци с наднормено тегло. През първите две седмици им е било позволено да спят в продължение на 8,5 часа, а през вторите две до 5,5 часа.

Когато участниците получавали достатъчно сън, отслабнали почти с по 3 килограма през този период (половината били мазнини).

Когато обаче сънят бил ограничен, редуцирането на мастните натрупвания се понижило до една пета (600 грама).

Ако целта е загуба на мазнини, то липсата на сън действа като спирачка.
 
Модерното общество се характеризира с недостигът на време, а това води до често недоспиване. Резултатите от изследването на връзката между съня и отслабването доказват, че недостигът на сън намалява загубата на мазнини с 55%.

Авторите на изследването, публикувано в Annals of Internal Medicine, отбелязат, че по-високите нива на грелин (хормон) намаляват разхода на енергия, стимулират глада и приема на храна, насърчават задържането на мазнини, както и увеличаването на чернодробното производство на глюкоза с цел осигуряване на гориво за някои тъкани.

Коментари