Публикация

Здравословни навици през менопаузата

Възможно е обаче хормоналните промени да повлияят на структурата на тялото така, че всяко кило в повече да се натрупва на талията.
 
Открийте как да запазите линията си, да облекчите симптомите на менопаузата и да намалите рисковете за здравето си, които може да се появят след този период от живота.
 
Яжте повече риба
Рискът от сърдечни заболявания може да нарастне след менопаузата и затова трябва да се стараете да ядете риба поне 2 пъти седмично. За предпочитане са рибите, които съдържат полезни мазнини, като сьомгата и пъстървата. Ако имате някакъв проблем с рибата, приемайте добавки от рибено масло. Изследванията показват, че то предпазва от рак на гърдата.

Отслабнете
При свръхтегло лекарите препоръчват да отслабнете, за да сведете до минимум симптомите на менопаузата и дългосрочните последици от намаляването на хормоните.
Последните изследвания доказват, че отслабването намалява не само риска от сърдечни заболявания и рак на гърдата, които зачестяват след менопаузата, но и горещите вълни.

Осигурете си необходимото количество калций
След 50-годишна възраст организмът има по-голяма нужда от калций и приеманата доза трябва да се увеличи от 1000 на 1200 милиграма дневно. С намаляването на нивото на естрогена се понижава и способността на костите да усвояват пълноценно калция. 1 чаша обезмаслено прясно мляко, 1 кафе с мляко и 200 грама кисело мляко доставят на организма около 1100 милиграма калций.

Това означава, че трябва да приемате дневно още 100 милиграма добавка от калций, за да си осигурите необходимата доза. Нискомаслените млечни продукти съдържат същото количество калций като пълномаслените, но имат по-малко калории.

Вземете мерки срещу подуването на корема
Според лекарите почти всичките пациентки в менопауза се оплакват от подуване на корема и вероятно това се дължи на промяната в хормоните. Те препоръчват диета с по-малко сол и промишлени въглехидрати, които водят до задържането на течности в организма. В никакъв случай обаче не се отказвайте от пълнозърнестите храни, които са богати на полезни за сърцето фибри, както и от плодовете и зеленчуците. Ако коремът ви се подува от някои полезни храни, като например ябълки и броколи, може да приемате препарат срещу образуване на газове.

Променете отношението си към алкохола
Напоследък червеното вино се препоръчва като много полезно за сърцето, но за жените в менопауза алкохолът е повече вреден, отколкото полезен. Специалистите свързват редовната употреба на 1 питие на ден с увеличаването на риска от рак на гърдата.
Ако имате навик да пиете по 1 чаша червено вино го разреждайте със сода. Имайте предвид, че алкохолът разширява кръвоносните съдове, от което може да получите топли вълни.

Включете в менюто си соята
Соята съдържа растителни естрогени и много жени я избягват защото смятат, че тя увеличава риска от рак на гърдата. Според лекарите данни за такъв риск няма, а тези твърдения се основават на някои изследвания, които показват, че добавките с високо съдържание на соя стимулират растежа на тумори, които се влияят от естрогена. 

Храни като соеви зърна, соево мляко, тофу облекчават топлите вълни и не се свързват с увеличен риск от рак на гърдата. Японките ядат най-много соя, а са най-малко застрашени от рак на гърдата.

Пийте студен билков чай
Топлата чаша чай или кафе не са подходящи за начало на деня на жените в менопауза. Топлите напитки предизвикват топли вълни, а кофеинът също има негативен ефект. По-добре сутрин пийте айскафе без кофеин или студен билков чай.

Спазвайте подходяща диета
Отслабването по време на менопаузата не е по-различно, отколкото през всеки друг период в живота. Ако по-дълго време поемате по-малко калории, отколкото изразходвате, ще отслабнете. Всяка балансирана диета с намалени калории, която ви допада и я спазвате дългосрочно, ще свърши работа.

Изследване доказа, че за жените, които след менопаузата приемат храна бедна на мазнини и богата на въглехидрати от плодове, зеленчуци и зърнени храни, има по-малка вероятност да напълнеят, отколкото за жените, които поемат повече мазнини.

Коментари