Публикация

10 начина за справяне с мигрената без лекарства

Болезненото главоболие не подминава и известните личности - Ел Макферсън, Елизабет Тейлър, Бен Афлек и т.н.. Страдащите получават средно по 13 пристъпа в годината.

Има много лекарства, с и без лекарско предписание, които могат да облекчат някои от симптомите, но все още няма лек за самата мигрена.

Въпреки това, ако направите някои малки промени в хранителния режим и начин на живот, може да намалите честотата и сериозността на пристъпите.

Избягвайте дразнителите
Водете си дневник за няколко седмици, за да видите дали кризите имат определен модел при появата си. Мигрената често се предизвиква от тютюнопушене (никотинът е  отговорен за свиването на кръвоносните съдове в мозъка), твърде много усилени тренировки, стрес, промени в съня, болки в главата и шията, както и проблеми със зъбите.

Следете нивата на кръвната захар
Спад в нивото на кръвната захар е често срещана причина за мигрена, тъй като води до отделянето на глюкоза в кръвта, което причинява повишаване на  кръвното налягане. Яжте редовно на всеки четири часа и не стойте повече от 12 часа през нощта без храна. Изберете храни с нисък гликемичен индекс (ГИ), като например плодове и зеленчуци, кисело мляко и нискомаслено сирене. Избягвайте храни с висок ГИ - като бял хляб, сладкиши, сладки напитки.

Следете колко кофеин приемате
Твърде много кофеин може да причини свиване на кръвоносните съдове в мозъка, което може да предизвика мигрена. Повече от 300 мг. кофеин дневно (три чаши смляно кафе или пет чаши инстантно) може да отключи проблеми. Опитайте ограничаване или спиране на кофеиновите напитки. Шоколадът също съдържа кофеин.

Внимавайте с хранителните добавки
Много от страдащите са чувствителни към някои хранителни добавки (като мононатриев глутамат – съдържа се в сушените домати, в сиренето пармезан и консервираните меса), аспартам (изкуствен подсладител), тартразин (жълта боя, която се използва за оцветяване на газирани напитки и марципан), сулфити (съдържа се във вино) и натриев бензоат (среща се в скариди, маргарин, безалкохолни напитки и бонбони).

Дъвчете джинджифил
Дъвченето на суров джинджифил може да облекчи гаденето и храносмилателните проблеми, които придружават мигрената. Пикантната подправка блокира действието на простагландините, вещества, които могат да предизвикат възпаление на кръвоносните съдове в мозъка, което води до мигрена.

Увеличете нивата на серотонин
Проучвания показват, че ниските нива на серотонин се срещат при страдащите от мигрена. Яжте богати на протеини храни като пилешко, пуешко, яйца, млечни продукти, банани, боб, фурми, овес, ориз, пълнозърнести брашна, ядки и семена, за да подобрите нивата на веществото.

Пийте вода
Дехидратацията е честа причина за тежкото главоболие. Тъканите около мозъка са съставени предимно от вода. Когато те губят течност, се свиват, което води до възпаление и болка. Пийте между един и два литра вода на ден, за да се намали сериозността, продължителността и честотата на пристъпите.

Яжте храни, богати на магнезий
Недостатъчното количество магнезий се смята, че може да доведе до намаляване на притока на кръв към мозъка и до ниски нива на кръвната захар, които са свързани с пристъпите на мигрена. Пресните зелени листни зеленчуци, доматеното пюре, ядките, семената, пълнозърнестите брашна, бобът, граха, картофите съдържат магнезий.

Пробвайте йога
Йогата предизвиква спокойствие, облекчава стреса, болките и страданията. Някои пози облекчават и сковаността във врата и раменете.

Коментари