Публикация
Добри дигитални контакти с лекарите - как да ги постигнем?
След като в първото издание на дискусионния формат изяснихме как се промени работата на лекарите на различни нива в здравната система заради пандемията, сега ви представяме обобщение на предизвикателствата, които на 11 февруари 2021 г. споделиха пред камерата на CredoWeb ръководители на фармацевтични компании у нас – уважавани и опитни професионалисти.
Налага се мнението, че дори след разхлабване на противоепидемичните мерки няма да има пълно завръщане към стария модел на комуникация с медицинските специалисти - срещи на живо, а ще се установи хибриден модел. Всяка компания ще извърви своя собствен пък за изясняване на неговата концепция. Всеки споделен опит е добре дошъл! Очаквайте следващото издание на Pharma NextGen Reloaded, посветено на хибридния модел във фармацевтичната индустрия:
17 март 2021, сряда, от 16 часа
Ето основните акценти от последното издание (може да гледате на линка пълния видеозапис) - Предизвикателствата пред фармацевтичната индустрия.
Д-р Кирил Николчев, управител на Abbvie за България
Предизвикателствата пред Abbvie:
- Недостатъчен бюджет за лекарства. Компаниите връщат в НЗОК значителна част от получените средства. Ако през 2022 г. бюджетът за лекарства не нарасне поне с 320 млн. лв., има риск пациентите да останат без достъп до най-новите медикаменти;
- Тромави и нелогични административни процедури, институционално неразбиране на нуждите на болните: затруднен достъп на пациентите до тяхната терапия;
- Необходимост от спешно подобряване на дигиталните умения на екипа на компанията заради силно ограничените контакти на живо.
Сергей Носач, coutry manager на Gedeon Rihter в България
Предизвикателствата пред Gedeon Rihter:
- Преструктуриране на стила на комуникация с контрагентите, подбор и предоставяне на подходящо съдържание;
- Мотивиране на служителите за справянето с предизвикателствата в новата среда;
- Дигитален product launch. Първи успехи в това отношение, постигнати през CredoWeb.
Асен Белчев, ръководител на Търговско представителство Egis в България
Предизвикателствата пред Egis:
- Запазване здравето на служителите, специално на медицинските представители – работещи на „първа линия“ в компанията;
- Отличаване от останалите компании на пазара - ангажиране на вниманието на лекарите с нови канали на информация, адекватно съдържание с дигитален достъп;
- Разбиране, въвеждане и развиване на хибридния модел на комуникация, който ще остане трайно и след пандемията.
Сава Огнянов, мениджър на Polpharma в България
Предизвикателствата пред Polpharma:
- Дигитални активности към лекарите с особено внимание към дозирането и качеството на съдържанието;
- Дефиниране на актуалния профил на медицинския представител, баланс между уменията за налагане на продукти и дигиталните умения;
- Детайлно сегментиране на лекарите по отношение на техните професионални нужди, склонност към конкретен тип комуникация.
Д-р Христо Трунчев, генерален мениджър за България на Novartis
Предизвикателствата пред Novartis:
- Запазване на професионалния и социалния баланс в процеса на дигитализация;
- Осъзнаване на новите възможности, които носи хибридният модел на работа;
- Обществените очаквания за широк достъп до качествено съвременно лечение, без яснота как ще се поемат увеличаващите се разходи за това;
- Липса на план у нас за ефективно електронно здравеопазване на всички равнища в системата.
Редовната рубрика на д-р Кунчо Трифонов – ръководител на Health PR – в ролята на „Фарма-провокатор“:
- Хибридният модел се състои от два елемента: класически face to face маркетинг и дигитална комуникация;
- Ролята на медицинския представител не изчезва, тя се променя и става ключова. Той трябва да трансформира своите предишни добри социални контакти с лекаря в добри дигитални контакти;
- Прилагането на хибриден модел във фармацията означава: хибриден маркетинг, хибриден селс, хибридни медицински представители и хибридна база данни с лекари;
- Хибридната база данни с лекари е ключ към прилагането на хибридния маркетинг. Тази база съдържа три категории медици: недигитални; частично дигитално активни, които отварят имейли и се включват в уебинари и лекари, за които дигиталното общуване е органично;
- Бланкетното дигитално адресиране на цялата база лекари силно снижава ефективността;
- Преди COVID-19 бланкетните имейли, особено корпоративните, се отварят в 15% от случаите - open rate. Днес този процент е между 3 и 5 на сто;
- Шансът лекар да отвори мейл, който идва от името на познат за него медицински представител, е 80 %, докато бланкетните съобщения са с open rate най-много до 5 на сто.
Коментари