Публикация

Добри дигитални контакти с лекарите - как да ги постигнем?

Добри дигитални контакти с лекарите - как да ги постигнем?

След като в първото издание на дискусионния формат изяснихме как се промени работата на лекарите на различни нива в здравната система заради пандемията, сега ви представяме обобщение на предизвикателствата, които на 11 февруари 2021 г. споделиха пред камерата на CredoWeb ръководители на фармацевтични компании у нас – уважавани и опитни професионалисти. 

 

Налага се мнението, че дори след разхлабване на противоепидемичните мерки няма да има пълно завръщане към стария модел на комуникация с медицинските специалисти - срещи на живо, а ще се установи хибриден модел. Всяка компания ще извърви своя собствен пък за изясняване на неговата концепция. Всеки споделен опит е добре дошъл! Очаквайте следващото издание на Pharma NextGen Reloaded, посветено на хибридния модел във фармацевтичната индустрия:

 

17 март 2021, сряда, от 16 часа

 

Ето основните акценти от последното издание (може да гледате на линка пълния видеозапис) - Предизвикателствата пред фармацевтичната индустрия.

 

Д-р Кирил Николчев, управител на Abbvie за България

 

Предизвикателствата пред Abbvie:

  • Недостатъчен бюджет за лекарства. Компаниите връщат в НЗОК значителна част от получените средства. Ако през 2022 г. бюджетът за лекарства не нарасне поне с 320 млн. лв., има риск пациентите да останат без достъп до най-новите медикаменти;
  • Тромави и нелогични административни процедури, институционално неразбиране на нуждите на болните: затруднен достъп на пациентите до тяхната терапия;
  • Необходимост от спешно подобряване на дигиталните умения на екипа на компанията заради силно ограничените контакти на живо.

 

Сергей Носач, coutry manager на Gedeon Rihter в България

Предизвикателствата пред Gedeon Rihter:

  • Преструктуриране на стила на комуникация с контрагентите, подбор и предоставяне на подходящо съдържание;
  • Мотивиране на служителите за справянето с предизвикателствата в новата среда;
  • Дигитален product launch. Първи успехи в това отношение, постигнати през CredoWeb.

 

Асен Белчев, ръководител на Търговско представителство Egis в България

 

Предизвикателствата пред Egis:

  • Запазване здравето на служителите, специално на медицинските представители – работещи на „първа линия“ в компанията;
  • Отличаване от останалите компании на пазара - ангажиране на вниманието на лекарите с нови канали на информация, адекватно съдържание с дигитален достъп;
  •  Разбиране, въвеждане и развиване на хибридния модел на комуникация, който ще остане трайно и след пандемията.

 

Сава Огнянов, мениджър на Polpharma в България

 

Предизвикателствата пред Polpharma:

  • Дигитални активности към лекарите с особено внимание към дозирането и качеството на съдържанието;
  • Дефиниране на актуалния профил на медицинския представител, баланс между уменията за налагане на продукти и дигиталните умения;
  • Детайлно сегментиране на лекарите по отношение на техните професионални нужди, склонност към конкретен тип комуникация.

 

Д-р Христо Трунчев, генерален мениджър за България на Novartis

 

Предизвикателствата пред Novartis:

  • Запазване на професионалния и социалния баланс в процеса на дигитализация;
  • Осъзнаване на новите възможности, които носи хибридният модел на работа;
  • Обществените очаквания за широк достъп до качествено съвременно лечение, без яснота как ще се поемат увеличаващите се разходи за това;
  • Липса на план у нас за ефективно електронно здравеопазване на всички равнища в системата.

 

Редовната рубрика на д-р Кунчо Трифонов – ръководител на Health PR – в ролята на „Фарма-провокатор“:

 

  • Хибридният модел се състои от два елемента: класически face to face маркетинг и дигитална комуникация;
  • Ролята на медицинския представител не изчезва, тя се променя и става ключова. Той трябва да трансформира своите предишни добри социални контакти с лекаря в добри дигитални контакти;
  • Прилагането на хибриден модел във фармацията означава: хибриден маркетинг, хибриден селс, хибридни медицински представители и хибридна база данни с лекари;
  • Хибридната база данни с лекари е ключ към прилагането на хибридния маркетинг. Тази база съдържа три категории медици:  недигитални; частично дигитално активни, които отварят имейли и се включват в уебинари и лекари, за които дигиталното общуване е органично;
  • Бланкетното дигитално адресиране на цялата база лекари силно снижава ефективността;
  • Преди COVID-19 бланкетните имейли, особено корпоративните, се отварят в 15% от случаите - open rate. Днес този процент е между 3 и 5 на сто;
  • Шансът лекар да отвори мейл, който идва от името на познат за него медицински представител, е 80 %, докато бланкетните съобщения са с open rate най-много до 5 на сто.

КЪМ ПЪЛНИЯ ВИДЕОЗАПИС >>>>

Прикачени файлове

PharmaNextGen_Reloaded_EmailKOL_.pdf

Коментари