CredoWeb
CredoWeb
Компания

Прогонете инфаркта с пълнозърнести храни

Пълнозърнестите храни не само удължават чувството на ситост в сравнение с белите брашна, но те могат също така да предотвратяват инфаркт.

При консумацията на 4-5 порции пълнозърнести храни дневно участниците в едно проучване намалили нивата на C-реактивния протеин (CRP е маркер за възпаление) с 38 процента в сравнение с тези, които яли само рафинирани зърнени продукти. Това са установили авторите на изследването, публикувано в American Journal of Clinical Nutrition.

CRP се произвежда от организма в отговор на травма или заболяване, поясняват учените. Поддържането на високи нива може да доведе до втвърдяване на артериите и повишаване на риска от инсулт или инфаркт.

По време на експеримент с доброволци, които консумирали пълнозърнести и бели брашна, е установено, че хората, яли от полезните храни, загубили по-висок процент мазнини в областта на стомаха (рисков фактор за сърдечни проблеми).

Изследователите смятат, че антиоксидантите в пълнозърнестите храни може да помогнат за намаляване на CRP чрез ограничаване на увреждането на клетките, тъканите и органите.

Те препоръчват да се консумират храни с по-високо съдържание на влакна - като кафяв ориз, пълнозърнест хляб и паста.

Мнения