CredoWeb
CredoWeb
Компания

Капаните на здравословните храни

Какво ще стане, ако се храните главно със здравословни храни? Нищо особено, ако ядете от следващите продукти. Резултатите от изследване на 10000 души е показало, че хората, които пазят диета, попадат в някои капани, от което пълнеят.

Ето няколко съвета, за да избегнете натрупването на излишни килограми:

КАПАН: Хляб
Хлябът не е вреден, но неговите любители трудно контролират поеманите количества и понякога на едно ядене поглъщат неусетно повече филии, отколкото трябва. Ако не можете без сандвичи, се опитайте да се ограничите с няколко тънки филийки на ден.

ЗАМЕНЕТЕ С: Пълнозърнести продукти.
Яжте месото и зеленчуците с пълнозърнести макаронени изделия, кус кус и див ориз.

КАПАН: Плодово кисело мляко
При проучването било установено, че хората са склонни да изядат 4 кофички нискомаслено кисело мляко, ако то е плодово, но когато  прибавят сами към обикновеното мляко прясно нарязани плодове, те изяждат само една кофичка.

ЗАМЕНЕТЕ С: Чисто обезмаслено кисело мляко със собственоръчно прибавени пресни плодове, което предпазва от безконтролно ядене.

КАПАН: Мюсли – дори и най-здравословните видове
Хората, които похапват мюсли направо от кутията, изяждат по-голямо количество от необходимото. Дори и с най-здравословните зърнени храни с много фибри може да се превишат поеманите калории и да се затрудни отслабването.

ЗАМЕНЕТЕ С: Яжте мюсли само с мляко. С тази комбинация се намаляват поеманите калории. В 30 грама зърнени храни с обезмаслено мляко има по-малко калории, отколкото в същото количество чисти сухи зърнени храни, а усещането за ситост е еднакво.

КАПАН: Бял ориз
Белият ориз засища по-малко от кафявия, защото в него няма фибри. Същото се отнася и за макаронените изделия от бяло брашно.

ЗАМЕНЕТЕ С: Кафяв ориз. Ако преминете на кафяв ориз и пълнозърнести макаронени изделия, ще поемате по 50-60 калории по-малко. Въпреки че не са много, спестяването на тези калории помага за отслабването.

КАПАН: Нискомаслена извара
По време на изследването участниците включили в диетата си нискомаслена извара, но това не се отразило на теглото им. Не е ясно дали причината е в това, че в изварата все пак има някакви мазнини или, че хората я намирали за вкусна и поемали по-големи количества.
 
ЗАМЕНЕТЕ С: Обезмаслена извара. Когато участниците в изследването преминали на обезмаслена извара, те продължили да свалят излишните килограми.

КАПАН: Горещ шоколад без захар
Хората, които обичат сладко, са способни да изпият 5 чаши горещ шоколад, смятайки, че като е без захар, от него не се напълнява. Но те не отчитат, че така трупат калории.

ЗАМЕНЕТЕ С: Диетичен шоколадов крем. Обикновено хората се задоволяват с един крем – вероятно, защото го възприемат като извънредно лакомство.

Мнения