Публикация

Девет съвета за епилепсия на работното място

Девет съвета за епилепсия на работното място

На 26 март светът отбелязва т.нар. "Лилав ден" (Purple day), като знак на съпричастност и толерантност към хората, страдащи от епилепсия, и техните семейства. Денят е повод да се поговори за спецификата на епилепсията и да се повиши информираността. Епилепсията е едно от най-често срещаните неврологични заболявания. Според данни на СЗО над 50 милиона са пациентите с епилепсия в света. 


Има много различни видове епилепсия, но хората, които я имат, имат склонност към епилептични припадъци. Припадъкът е внезапен изблик на електрическа активност в мозъка, който причинява временно нарушение на нормалното функциониране на мозъка. Припадъците могат да варират от лицето, което остава нащрек и осъзнава заобикалящата го среда, през това, че лицето губи съзнание и става сковано, пада на пода и/или изпитва неконтролируеми, резки движения на тялото. Ако в една организация има служител с епилепсия, необходимо е да бъде разработен план за грижи, с опорни точки.


1. Разберете естеството на състоянието на лицето, включително:

  • изисквания за лекарства (особено по време на работа)
  • колко добре се управлява тяхната епилепсия
  • вид, продължителност и честота на пристъпите
  • всякакви свързани проблеми с опорно-двигателния апарат
  • всякакви странични ефекти на лекарства
  • всякакви предупредителни знаци, че им предстои гърч.

 

2. Идентифицирайте всички тригери за техните припадъци и измислете как те могат да бъдат елиминирани или намалени, за да се сведе до минимум риска, доколкото е възможно. 

  • илюстрация за проверка на клипбордатемпература
  • светлина
  • стрес
  • умора
  • трептене
  • сезон
  • вътре/на открито
  • компютърни екрани и др.

 

3. Разберете изискванията на лицето по време на и след припадък и се уверете, че е направено подходящо обезпечаване, включително:

  • вероятното време за възстановяване
  • предпочитанията на индивида за възстановяване (местоположение, нужда от сън или почивка, желание за придружаване, способност за продължаване
    работа, практически практики на възстановяване на работа или у дома)
  • когато са необходими парамедици, отколкото когато оказващите първа помощ трябва да могат да управляват ситуацията
  • подходящо място за почивка/възстановяване, като стая за първа помощ с подходящи съоръжения.

4. Помислете за това да предоставите на лицето специално шкафче, за да съхранява необходимите вещи по време/след като получи припадък. Това вероятно ще включва:

  • техния план за грижи
  • дишаща възглавница
  • одеяло
  • всички необходими лекарства
  • резервна смяна на дрехи.


В идеалния случай прекият ръководител и лицата, които оказват първа помощ, биха имали ключ от шкафчето, който да се използва, когато лицето не може да получи достъп до съдържанието.


5. Организирайте работното време, задачите и темпото на служителя, за да осигурите:

  • целите и работното натоварване са управляеми
  • самотната работа се избягва
  • шофиране не е задължително
  • смени, които могат да повлияят на гърчовете или времето за приемане на лекарства, се избягват
  • дават се подходящи почивки
  • ще има поне един оказващ първа помощ на място с лицето през цялото време.

6. Завършете оценка на оборудването на екрана на работната станция и осигурете необходимото оборудване. Служител, който страда от епилепсия, вероятно ще се нуждае от:

  • работник, настанен в офис кабината LCD екран
  • напълно подплатен стол с подлакътници, висока облегалка, облегалка за глава и спирачна система
  • подплата около всякакви твърди повърхности или остри ъгли (като бюрото)
    Безжични слушалки
  • голямо пространство около работната станция, без никакви опасности (като разхлабени кабели).

7. За да гарантират тяхната безопасност на и около работното място:

  • помислете за внедряване на система за приятели или помолете лицето да носи
  • активирана от падане или висяща аларма
  • намаляване на необходимостта от използване на стълби, когато е възможно (важността на прилагането на това зависи от естеството и честотата на техните припадъци)
  • (с разрешение на лицето) информира всички, които редовно влизат в близък контакт с тях, за естеството на тяхното състояние и как да реагират в извънредна ситуация – това включва оказващи първа помощ на обекта, близки колеги, персонал на рецепцията, персонал на столовата и персонал по сигурността.

8. Уверете се, че лицето има лесен достъп до достъпна тоалетна и му предложете да я използва по всяко време, така че:

  • има повече място, за да се намали рискът от нараняване, ако има припадък
    те могат да използват кабела за изтегляне на алармата, за да поискат помощ, ако е необходимо
  • вратата може да се отвори отвън в случай на спешност.

 

9. Попълнете личен план за спешна евакуация за служителя, очертавайки:

  • как ще си проправят път до най-близкия им път за евакуация при пожар
  • каква помощ ще им е необходима, за да стигнат до най-близкия път за евакуация при пожар
  • как ще пътуват надолу по стълбите до последния пожарен изход, включително използването на стол за евакуация и кой е обучен да го използва
  • от каква помощ ще се нуждаят извън офиса на сборния пункт.


Епилепсията на работното място е често срещан проблем и е важно работодателите да са наясно със своите отговорности, за да помогнат на служителите с това неврологично състояние.

 

 

Коментари