Публикация

БЛС: Проблемите с направленията не бива да се считат за основание НЗОК да не плаща на лекарите

БЛС: Проблемите с направленията не бива да се считат за основание НЗОК да не плаща на лекарите

При установено несъответствие на данните постъпили в НЗИС и данните от месечните електронни отчети към НЗОК (XML файлове), това не бива да е основание за отхвърляне на заплащане на отчетена и извършена дейност за месеца. Това се казва в писмо на УС на БЛС, изпратено днес до надзорния съвет на здравната каса.

 

„По този начин, ще се избегне създалото се допълнително напрежение при колегите изпълнители на първична извънболнична и специализиране медицинска помощ“, се казва в писмото.

 

От Лекарския съюз напомнят, че по независещи от лекарите причини, изпълнителите на извънболнична медицинска помощ срещнаха съществени затруднение при издаването и отчитането на електронни направление и подаване на информацията в НЗИС.

 

Цялото писмо можете да видите тук.

Коментари

Извинете,но електронните направления са нещо като виртуалния секс!Не е ясно кой изпраща пациента,а още по-важно-ЗАЩО го изпраща.И започват едни дълги разговори...В повечето случаи и пациентът не знае защо идва,а през това време часовникът тиктака....нали разбирате!А и докато се справиш с компютъра и програмата-да влезеш тук и там,да излезеш от тук и там-време за пациента просто не остава!Извинете,но ние сме лекари,а не секретарки и компютърни специалисти!!!


Здравейте колеги! Аз съм офталмолог.Получавам направление от ендокринолог,вкарвам всички данни, до тук ок. Изпринтвам амбулаторния лист, ужас! Излиза ,че съм получила направление от джипи!Изпратих запитване до НЗОК и чакам отговор!

Алгоритъмът при издаване и обработка на електронни документи е много лош и крайно неефективен. Вместо да се намали времето за работа с електронни документи, то се увеличи около два пъти. 

Причината е в крещящия дефицит на експертиза на консултанта по електронизация от страна на БЛС. 
Има правила при формиране на еспертно мнение и препоръки, за нещо толкова важно за толкова много хора, който очевидно не се познават.
Личното мнение и нуждите на една селска практика, не могат да бъдат  единствените критерии.
БЛС не е разработил критерии за оценка на качеството на работа на консултанта. 
Същевременно, никой в БЛС не поема отговорност за проблемите в електронизацията които консултантът на БЛС създава. 
Имахме големи проблеми и при въвеждането на електронните рецепти. 
Трябваше да мине един месец и много ъпдейти, за да могат да се ползват. Запознахме се по телефона с много фармацевти - приемахме по 50-60 обаждания от фармацевти всеки ден.
Всеки нов електронен документ е с функционалност на полуфабрикат. 
Когато реша да напиша една "бяла" електронна рецепта, половината позиции могат да бъдат изписани електронно, другата не. 
Всеки електронен документ работи за частен случай.
Едни лекарства в таблетна форма се изписват на брой таблетки, а други на опаковки...
Дори д-р Брънзалов не е наясно, че документите не функционират както трябва. Когато бъде уведомен за проблеми, реагира с обида и агресивно поведение. Дали поради невъзможност за изработване на правилно решение или поради приятелски ангажименти - резултатът все е лош.
Подобен инфантилен подход определено не води до интензивно здравопазване.
За да няма нов колапс в ПИМП, излиза че е по-добре, МЗ да потърси собствени консултанти по електронизацията, сред работещите лекари.