Публикация

БЛС: Проблемите с направленията не бива да се считат за основание НЗОК да не плаща на лекарите

БЛС: Проблемите с направленията не бива да се считат за основание НЗОК да не плаща на лекарите

При установено несъответствие на данните постъпили в НЗИС и данните от месечните електронни отчети към НЗОК (XML файлове), това не бива да е основание за отхвърляне на заплащане на отчетена и извършена дейност за месеца. Това се казва в писмо на УС на БЛС, изпратено днес до надзорния съвет на здравната каса.

 

„По този начин, ще се избегне създалото се допълнително напрежение при колегите изпълнители на първична извънболнична и специализиране медицинска помощ“, се казва в писмото.

 

От Лекарския съюз напомнят, че по независещи от лекарите причини, изпълнителите на извънболнична медицинска помощ срещнаха съществени затруднение при издаването и отчитането на електронни направление и подаване на информацията в НЗИС.

 

Цялото писмо можете да видите тук.

Коментари

Здравейте колеги! Аз съм офталмолог.Получавам направление от ендокринолог,вкарвам всички данни, до тук ок. Изпринтвам амбулаторния лист, ужас! Излиза ,че съм получила направление от джипи!Изпратих запитване до НЗОК и чакам отговор!

Алгоритъмът при издаване и обработка на електронни документи е много лош и крайно неефективен. Вместо да се намали времето за работа с електронни документи, то се увеличи около два пъти. 

Причината е в крещящия дефицит на експертиза на консултанта по електронизация от страна на БЛС. 
Има правила при формиране на еспертно мнение и препоръки, за нещо толкова важно за толкова много хора, който очевидно не се познават.
Личното мнение и нуждите на една селска практика, не могат да бъдат  единствените критерии.
БЛС не е разработил критерии за оценка на качеството на работа на консултанта. 
Същевременно, никой в БЛС не поема отговорност за проблемите в електронизацията които консултантът на БЛС създава. 
Имахме големи проблеми и при въвеждането на електронните рецепти. 
Трябваше да мине един месец и много ъпдейти, за да могат да се ползват. Запознахме се по телефона с много фармацевти - приемахме по 50-60 обаждания от фармацевти всеки ден.
Всеки нов електронен документ е с функционалност на полуфабрикат. 
Когато реша да напиша една "бяла" електронна рецепта, половината позиции могат да бъдат изписани електронно, другата не. 
Всеки електронен документ работи за частен случай.
Едни лекарства в таблетна форма се изписват на брой таблетки, а други на опаковки...
Дори д-р Брънзалов не е наясно, че документите не функционират както трябва. Когато бъде уведомен за проблеми, реагира с обида и агресивно поведение. Дали поради невъзможност за изработване на правилно решение или поради приятелски ангажименти - резултатът все е лош.
Подобен инфантилен подход определено не води до интензивно здравопазване.
За да няма нов колапс в ПИМП, излиза че е по-добре, МЗ да потърси собствени консултанти по електронизацията, сред работещите лекари.