Публикация

Кампанията „Не се пречупвай" представи пред обществото проблемите на остеопорозата

Кампанията „Не се пречупвай" представи пред обществото проблемите на остеопорозата

Остеопорозата е сериозен здравен проблем, за който за съжаление не се говори достатъчно, диагностицира се късно и последиците от него засягат както пациентите, техните близки, така и здравната и социална системи. Ето защо през 2021 г. PR Play с партньорството на Амджен България осъществи информационната кампания „Не се пречупвай". Проектът участва в конкурсната програма на тазгодишното издание на конференцията PHARMA NEXTGEN 2022.

Събитието ще се проведе на 26 октомври 2022 г. от 14:00 часа под мотото HI HYBRID!

Кампанията „Не се пречупвай" бе насочена към жени и мъже над 50-годишна възраст, а също така и медицинските специалисти, които се занимават с това заболяване. Тя имаше за цел да повиши информираността на обществото по отношение на остеопорозата и възможностите за диагностика и съвременно лечение, както и да привлече общественото внимание към проблемите на пациентите. Лице на кампанията беше обичаната българска актриса Марта Вачкова.

 

Остеопорозата е едно от най-често срещаните заболявания при жените и мъжете над 50-годишна възраст. Над 30% от тази група по целия свят живеят с диагнозата. Статистиката сочи, че

близо 450 000 българки страдат от остеопороза

а поне 500 000 имат граничното състояние на намалена костна плътност. Една на всеки три жени и един на всеки пет мъже над 50-годишна възраст ще имат поне по една фрактура през живота си, дължаща се на намалена костна плътност, сочи статистиката. Болестта протича постепенно, без симптоми и когато костната плътност се намали под критичната, в съчетание с други предразполагащи фактори, се достига до фрактури. Затова я наричат "тихата" епидемия на века.

 

Кампанията стартира с тематични видеа, свързани с храненето и физическата активност. Те бяха разпространени чрез Фейсбук страницата „Внимание, чупливо“.

 

През лятото на 2021 г. бяха записани две образователни видеа с Марта Вачкова и д-р Родина Несторова.

 

През септември и октомври 2021 г. бяха организирани телевизионни интервюта на Марта Вачкова и д-р Родина Несторова, които да говорят по проблема. По същото време се проведе банер кампания, която да популяризира новоизградения сайт www.krehkikosti.bg.  

 

Ключова част от кампанията беше хибриден семинар за журналисти, който се проведе в Launchee. На него който присъстваха Марта Вачкова, д-р Родина Несторова и д-р Красимира Чемишанска, изпълнителен директор на "Амджен България" ЕООД. Събитието беше излъчвано чрез платформата Зуум и във Фейсбук станицата „Внимание, чупливо“, където както журналисти, така и обикновени потребители имаха възможност да коментират и задават своите въпроси.

 

В края на 2021 г. бяха създадени две анимации, посветени на темата, които също бяха разпространени в социалните медии.

 

Част от видеоматериалите се излъчиха на станциите на метрото в гр. София по 36 пъти на ден.

 

От PR Play отбелязват, че хибридният модел на проекта даде възможност „Не се пречупвай“ да излезе извън границите на стандартната информационна ПР кампания, като предостави на аудиторията освен необходимата информация за остеопорозата – начините на превенция, диагностика и лечение, така и пряк достъп до специалистите и лицата на кампанията.

Коментари