Публикация

Проектът "Победи депресията" търси спасение от психичното заболяване

Проектът "Победи депресията" търси спасение от психичното заболяване

Животът е низ от събития, които не всякога са щастливи или под наш контрол. Всеки един от петима българи страда от психично заболяване в някакъв момент през живота си и това може да бъде всеки един от нас. То се отразява във всеки аспект – лична, социална, професионална реализация. 

 

Една от честите прояви е депресията, която е във фокуса на двугодишна национална информационна кампания в подкрепа на хората с психични „Победи депресията“ , която се осъществява от екипа на PR Care със съдействието на Янсен България. Част от нея е хибридното събитие-дискусионно студио: "Картина на психичното здраве с фокус върху депресивните състояния".

 

Проектът участва в конкурсната програма на тазгодишното издание на конференцията PHARMA NEXTGEN 2022.

Събитието ще се проведе на 26 октомври 2022 г. от 14:00 часа под мотото HI HYBRID!

Ситуацията в България с всеки изминал ден се задълбочава поради стигмата и социалните табута, свързани с психичното здраве. Много от хората с депресия, които се нуждаят от лечение, не го търсят. Депресията възниква по целия спектър и е трудно за диагностициране състояние. Симптомите могат да бъдат леки или толкова тежки, че да са напълно изтощителни. Често се проявява с други психични проблеми.

Какво още се случва у нас:

  • Липсата на правилен достъп, диагностика и лечение на психични заболявания може да доведе до инвалидност или дори до летален изход;
  • Цената на подходящото лечение за психиатрична или психологическа помощ в България е скъпа и не е широкодостъпна;
  • Здравната система и законодателството не са напълно съвместими с нуждите на пациентите и това се отразява в подходящия достъп до лечение.

„Победи депресията“ получи широк медиен и обществен отзвук

Цялостната национална кампания „Победи депресията“ покри всички национални медии, всички здравни информационни и новинарски сайтове. Хибридното събитие, което беше кулминацията на кампанията и получи широк медиен и обществен отзвук, беше отразено от 22 медии в 34 медийни публикации. Като част от националната информационна кампания в подкрепа на хората с психични проблеми „Победи депресията“ беше създаден и излъчен по националната телевизия (БНТ) в праийм тайм 20 минутния документален филм „Един от нас“. Филмът достигна до над половин милионна аудитория. Участниците във филма са реални хора с психични заболявания. Благодарение на адекватно лечение и социална подкрепа са придобили усещане за нов живот.

 

Над 95% процента от активностите по кампанията и хибридното събитие са в онлайн пространството - новинарски сайтове, социални мрежи, телевизии, радио станции със свои аналози и в Интернет.

 

Според PR Care хибридният модел на всяко събитие с обществена значимост вече е задължителен. Той дава допълнително диалогичен характер и отвореност на всяка тема, могат да се включат възможно най-много стейтхолдъри, които да не са подвластни на местоположение и физическо присъствие.

Коментари