Публикация

Лука Чичов: Изкуственият интелект носи безспорни ползи за пациентите и за фармацевтичната индустрия

Лука Чичов: Изкуственият интелект носи безспорни ползи за пациентите и за фармацевтичната индустрия

Дигитализацията навлиза изключително интензивно в здравеопазването, а изкуственият интелект (AI)  увеличава ползата за пациентите и оптимизира комуникацията на фармацевтичната индустрия с медицинските специалисти.  Това заяви Лука Чичов, генерален мениджър на IQVIA за  Централна и Източна Европа по време на IV издание на конференцията Pharma NextGen, организирана от CredoWeb.

Кои са предимствата?

  • По-добра свързаност в здравеопазването, възможности за по-широк и задълбочен анализ на дигиталните данни;
  • Шансове за по-реална диагноза и идентификация на различните заболявания;
  • Възможност в рамките на хибридния модел за по-персонализирана, къстъмизирана комуникация както към пациенти, така и към медицински специалисти;
  • По-бързо изследването на нови моледули и терапии и ускореното им придвижване до пазарите.

Над 350 000 мобилни апликации за здраве, лайфстайл и фитнес са се появили през периода 2015-2020 г. Увеличават се технологичните решения, свързани с конкретни диагнози, като най-много са тези за ментално здраве, диабет и сърдечно-съдови заболявания. 

Проучванията показват, че нагласата на различните пациентски групи да се консултират онлайн  и чрез мобилни приложения се увеличава, а

 

над 50% от тях пациентите са готови да получават лекарски съвет и  препоръки, базирани на AI

 

Според прогнозите до 2 г.  над 95% от интеракциите с крайните потребители/пациентите в сектора ще бъдат с участие на изкуствен интелект (AI).

Изкуственият интелект ще надгради и доразвие хибридния модел на комуникация на фармацевтичната индустрия с медицинските специалисти, каза още Чичов. 

Той ще ускори края на маскомуникацията (общите мейлинги, таргетирането на големи групи лекари) за сметка на персонализирана комуникация, стъпваща на данни за активността на лекарите, готовността им за ангажиране, предпочитанията им към различни канали и времеви диапазон за получаване на информация от индустрията.

 

Новият модел на комуникация на фармацевтичната индустрия с лекарите ще е комбинация от AI и хора,  вече има

пилотни екипи от физически + виртуален медицински представител,  

които до 5 г. ще станат напълно реален модел за компаниите. С изкуствения интелект се постига по-голяма ангажираност, по-бърз достъп до медицинските специалисти, изтъкна Чичов. Според него това по никакъв начин не означава премахване на F2F комуникацията, а по-добро интегриране на виртуалните решения с цел подобряване на промоционалните активности на фармацевтичната индустрия.

Всичко това позволява по-голяма прецизност и възможност за проактивност от страна на компаниите на базата на постоянен цикъл на събиране и анализ на данните. Когато се стигне до интерпретация на данните, разбира се, човешният елемент е задължителен, отбеляза експертът. 

 

 

Пълен запис от участието на Лука Чичов  в събитието - виж по-долу

 

Цялото събитие виж ТУК

 

Коментари