Публикация

Д-р Славейко Джамбазов: Как фармацевтичната индустрия да подготви по-добре историята за своята добавена стойност?

Д-р Славейко Джамбазов: Как фармацевтичната индустрия да подготви по-добре историята за своята добавена стойност?

Историята за добавената стойност на един фармацевтичен продукт/група продукти вече не е свързана с някаква уникална индикация в кратката продуктова характеристика или някаква непосрещната нужда, както беше преди 20 г.  На преден план се извеждат клиничните предимства, ползата за медицинското състояние на отделния пациент през целия цикъл на лечението му, а не ползата на ниво болница, медицински център, интервенция, специалност и за населението като цяло.  Това заяви д-р Славейко Джамбазов, основател и управител на НТА Ltd., международен консултант по здравни политики, оценка на здравните технологии, здравеопазване, основано на ползите за пациента по време на IV издание на конференцията Pharma NexGen, организирана от CredoWeb.

 

Той изтъкна, че  с оглед на това

фармацевтичната индустрия става все по-фокусирана върху достъпа на пациента до лекаря,

върху подобряване на ситуацията в здравеопазването като цяло.

 

Според най-актуалните концепции ползата от продукта/групата се увеличава, когато се увеличат здравните резултати, значими за пациента (резултати от клинични проучвания, RWE данни, данни за качеството на живот), за оптимална цена (в разходите се включва не само медикаментът, а целият цикъл на лечение).

 

8 стъпки за създаване на история на добавена стойност на фармацевтичния продукт/група:

 

  1. Построяване на стратегията от доказателства  (данни от клинични изпитвания, но и данни за качеството на живот на пациентите; икономически данни - оценка колко би сe спестило от приложението на продукта за 1 г. , за 3 г. и т.н.);
  2. Създаване на историята за добавената стойност (документ, който да бъде комуникиран);
  3. Картографиране на заинтересованите страни;
  4. Установяване на нуждите на заинтересованите страни;
  5. Тестване на историята за добавената стойност;
  6. Ангажиране на заинтересованите страни;
  7. Продаване на историята за добавената стойност;
  8. Придобиване на нови умения и експертиза в самата компания (мултидисциплинарни екипи, анализ на данни, здравни екипи и ОЗТ, умения за преговори, комуникация и дигитална стратегия).

Дигитализацията има смисъл само спрямо решения, които водят до добри резултати, дигитализация на процеси, водещи до грешни резултати, е "ефективен" инструмент за провал, изтъкна д-р Джамбазов.

 

Запис от цялото участие на д-р Джамбазов в събитието - виж по-долу

 

Пълен запис от IV издание на събитието ТУК 

Коментари